Vandaag mijn eerste aankoop op horologisch gebied via marktplaats gedaan. Het betreft een Tissot Le Locle in het rose goud met zwarte wijzerplaat. Het horloge beschikt over een ETA2824-2 uurwerk. Het horloge is in januari 2014 door de vorige eigenaar bij Juwelier van Willegen aangeschaft. Ik heb het horloge overgenomen als complete set met doos, papieren, bon en ingevulde garantiekaart (garantie is uiteraard inmiddels verlopen)
Het horloge ziet er nog erg goed uit op een kleine beschadiging aan de kast na (zie foto’s onderaan topic). Aangezien ik het horloge voor slechts 200 euro () heb overgenomen neem ik die beschadiging op de kast maar voor lief. De rest van het horloge ziet er immers nog hartstikke goed uit. De band laat ik wel vervangen maar de Tissot buckly verkeert nog in een erg goede staat. Officiële Tissot band gaat bij de juwelier hier in de buurt besteld worden. Ik kwam dit horloge bij toeval op marktplaats tegen en kom hem voor het hierboven genoemde bedrag niet laten liggen. Ik ben er erg blij mee.
Ik denk niet dat je met even polijsten zo’n deuk wegkrijgt.
Maar als je het uurwerk en het glaasje er uit haalt, dan kan je de kast naar een goudsmid brengen.
Die kunnen soms wonderen verrichten.
@RobertGerard en @vouwfietser dat dacht ik inderdaad al. Achja dan neem ik het maar voor lief. Het overigens niet echt een deukje meer een schaafwond/onregelmatigheid aan de kast. De rest van het klokje ziet er nog erg goed uit.
Mooie aanwinst! Klokje is gold plated (geen idee hoe dik) dus bij teveel poetsen ga je door de laag heen. Mogelijk dat je zoals @RobertGerard al zegt de rand van de bezel iets kunt poetsen met polish zodat de ruwe kantjes er iets af gaan. Zijkant van de kast zou ik dan wel afplakken want anders verknal je het mooie geslepen/geborstelde oppervlak.
Denk dat dat de beste optie is; weg krijg je het toch niet, plus het risico dat je het erger maakt. Als je een nieuwe had gewild had je wel een nieuwe gekocht.
Laten repareren kost natuurlijk ook weer het nodige waardoor je mooie gunstige prijs ineens niet zo heel gunstig meer is…
Nieuw bandje was ik sowieso bij voorbaat al van plan gezien de staat van het bandje. Nieuw bandje wordt geregeld! Juwelier belt mij morgen voor de prijsopgave en de verwachte levertijd.
Wat zou een normale prijs zijn voor een officieel Tissot bandje zonder buckle want die heb ik nog? 50-60 euro?
Ik zou adviseren de beschadiging te laten zitten. Laten repareren brengt de totale prijs weer omhoog en een eventueel volgende beschadiging komt dan dubbel binnen. Daarnaast maakt deze beschadiging nu eenmaal deel uit van dit klokje (al is dit misschien wat erg filosofisch om ermee om te gaan?).