WAARSCHUWING: zou een lang verhaal kunnen worden maar dat ontstaat tijdens het typen!!! Bakkie of een neut erbij en je komt er wel door
Het was 12 maart toen ik een NA van RLC tegenkwam over zijn nieuwe aanwinst de Tissot powermatic 80 met blauwe dial, ik lees vrijwel altijd het hele topic. Was een leuk verhaal van RLC en begon hem een beetje te plagen dat hij hem met een paar weken weer weg zou doen en dat ik dan als eerste op zijn lijst zou staan voor dit horloge (RLC kan dat wel hebben van mij). Ik vond het echt wel een mooi horloge, maar had al veel gekocht in de afgelopen periode dus dacht er niet aan om deze te gaan kopen.
Maar zoals het jullie ook wel eens overkomt blijft een bepaald horloge toch door je hoofd spoken. Zag daarna weer dit horloge voorbij komen maar dan in het groen. Op dat moment moest en zou ik toch dat horloge kopen maar met de groene dial.
Vol trots even mijn vrouw de plaatjes laten zien en ja hoor, discussie. Die blauwe is veel mooier dan die groene, die mag je kopen. Maar zo eigenwijs als ik ben wilde ik perse die groene, even bellen met de AD of ze die nog hadden, was namelijk nog maar 1 in voorraad. Ja hoor, we houden hem samen met de blauwe vast voor je en kan je hier je uiteindelijke keus maken.
9 april D-Day op naar Den Haag voor dit horloge en daarna nog even naar S&C voor de Rolex. Nu had ik laatst een draadje gemaakt met “lastige tante, mijn dochter twijfelt altijd”. Eenmaal bij AD aangekomen lagen de 2 horloges al voor mij klaar, beide om de pols. Wat is die groene toch mooi, nee zegt mijn vrouw die blauwe en zeker als je er een leren band bij wil kopen. Ik zeg, dan neem ik toch een groene leren band erbij. Verkoper gaat zoeken bij Tissot, groene band hebben ze nog niet, alleen een blauwe en de levertijd van die band kan wel 2 maanden duren.
Nu was ik dus ineens een lastige vader/opa, de twijfel sloeg toe. Kon maar niet beslissen, zeker een uur naar beide horloges zitten kijken. oke, ik wilde perse ook een leren band erbij dus uiteindelijk toch maar voor de blauwe gekozen. Pfff die vrouwen krijgen altijd gelijk . oke horloge even op maat makende pols en dan naar huis zou je denken.
Maar nee, keek nog even in het rond en zag daar ineens nog een mooi horloge liggen.
Het was een Grand Seiko met een groen mossen dial, tja ik wilde een horloge met een groene dial, dus die dan ook maar even laten inpakken. Eind van het liedje, naar huis met 2 horloges en weer de beurs een stukje lichter . Maar ikke heel blij
O zou ik bijna vergeten, moet natuurlijk nog de specs van de Tissot en de GS posten.
Eerst dan maar de Tissot en daarna de GS.
Referentie nummer: T137.407.11.041.00
Diameter 40 mm rond
Dial: waffle dial in de kleur blauw
Glas: saffier
Uurwerk: automaat ETA 2804-2
Gangreserve: 80 uur
10 ATM
kast en band: staal
vouwsluiting met drukkers
Band met Quick release .
geĂŻntegreerde band
Even een stukje tekst van RLC gepikt (hij weet meer van horloges dan ik)
Een moderne re-issue van de Tissot Seastar Quartz uit de jaren 70, het Gerald Genta tijdperk. Een periode dat horloges met een geĂŻntegreerde band erg gewild waren. Vandaag ter dag grijpen steeds meer merken terug op vintage modellen en horloges met een geĂŻntegreerde band zijn ook weer erg in trek de laatste paar jaren.
Nu wat foto’s van de PRX:
Uploaden: case back.jpg… Uploaden: foto van horloge kast.jpg… Uploaden: garantie kaart.jpg… Uploaden: horloge in box.jpg… Uploaden: horloge op zijkant.jpg…
O ja, nog wat info+foto’s van dat andere horloge:
Grand Seiko High Beat
ref.nummer: SBGH271G
Automaat
Kast: 40 mm edelstaal
Dial: mos groen
saffierglas met anti-reflectiecoating
functies: tijd+datum
horlogeband: edelstaal met vouwsluiting
Gangreserve: 55 uur
Tikgetal: 36000
Mooi he hoe de uren opgelegd zijn op de dial.
Nog even een paar foto’s van dit horloge: