NA : Tissot PRS516 Chronograph

Ik heb deze sinds enkele dagen. Getwijfeld of ik die hier hoef voor te stellen. Is geen nieuw model, is geen vintage, is niet zeldzaam, is gebruikt, is Quartz en er zijn gelijkaardige Tissots die populairder zijn.

Ik heb 4 Tissots automaten die uit hetzelfde geniale ontwerp komen. Maar de PRS516 bleef spoken in mijn hoofd. Twijfel of ik deze nog zou kopen, gezien de 4 hoogwaardiger automaten. De afgelopen jaren toch al enkele bijna gekocht.

Nu dat ik hem wou … was het behoorlijk zoeken. Ik dacht de blauwe te willen, maar bij bepaalde lichtinval vond ik de blauwe minder mooi. Dus toch maar de zwarte. Nou die was moeilijk te scoren. Nieuw heel moeilijk, maar ook gebruikt. Uiteindelijk gekocht op Ebay.de. Het werd de zwarte op rubber, hoewel staal toch mijn voorkeur genoot. De rubberband heeft een badje nodig. Ik had een horloge niet zo durven opsturen.

Een druk horloge, daar ik de laatste 10 jaar toch meestal kies voor rustig. Maar, zo’n sterk ontwerp.

Ik had voordien de zwarte automaat PRS516. Ik heb die verkocht. Had ik niet moeten doen. Want straalde stoer, stevig, sportief en zelfs wat tijdloos. Het enige nadeel was de staalband : het was los dragen, of te strak. Had ik toch maar een halve schakel gezocht.

Dus toch een Quartz. Lekker met slechts minieme afwijking. Valt niet stil, hoeft niet opgewonden te worden. Mist wel de charme van een automaat met hacking. Tijdens het werken laat ik de chronograaf meelopen. Op mijn werk hou ik van stiptheid, de rode secondewijzer zorgt voor betere afleesbaarheid.

Misschien vind je de PRS516 ook wel mooi.

De PRS516 automaat die ik vroeger had.

Sterk ontwerp. Zowel begin seventies en in 2011. Mijn verzameling.

Op Rally lederband van de PR516 GL.

Op Morellato

Op Hirsch. Niet echt geslaagde combi. Maar mooie foto.

17 likes

Mooie Tissot gefeliciteerd!:+1:
Heb hem zelf op stalen band, draagt erg fijn!

4 likes

Mijn beste,

Formidabel!!
Een schitterende Tissot, de sportiviteit glanst je tegemoet!!
Mooie Morellato band ook!!
Ik wens je er veel plezier mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

De PRS serie is toch een van mijn favorieten. IK heb echter een vorkeur voor de oudere modellen die meer in balans zijn i.m.o.
De witte chrono had ik echt nooit weg moeten doen.

10 likes

Ook heel mooi :+1:

Kan de staalband van die van jou op de mijne ?

Dat denk ik niet. De lugs van het nieuwere model lijken me iets “holler”. Deze zijn echt kaarsrecht.

Ik vind hem anders wel mooi hoor! :+1:t4:
Heel veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst, vooral op de Morellato is hij prachtig! :+1:
Prachtige collectie ook; zo’n fraaie PR526 staat ook nog op m’n verlanglijstje. :stuck_out_tongue:
Veel plezier ermee!

Edit: Je moet nog de groeten hebben van de (achter)neven:

En van de nichtjes… :joy:

5 likes

Die PRS lijn is een erg mooi ontwerp. En bijzondere details. Super mooie chronograph ook! Heb nu zelf de laatste met Powermatic 80, dat loopt ook nog eens erg goed.

3 likes

Nice, proficiat

1 like

Mooie foto’s ook!

Ik ontvang deze volgende week, kijken of het bevalt.

4 likes

Errug mooi !! @BATMAN

Gefeliciteerd en veel draag plezier ervan.

Groeten van zijn grote broer :wink:

5 likes

Fantastische keuze :ok_hand:
Ik heb de zilveren uitvoering en het blijft één van mijn favoriete horloges. Het design is gewoon top. Geniet ervan!
Gr.Wander

1 like

Ze heten allemaal PRS516
En zien er allemaal totaal anders uit …
Waarom dan niet dd PRS517 of de QRS516

Vind voor de PRS516 niet chrono heel mooi in balans.

Gefeliciteerd met je aanwinst en Quartz blijft heerlijk in de collectie, pakken, omdoen en gaan.

1 like

Heel mooi gefeliciteerd met deze aanwinst.

En persoonlijk ben ik blij dat je de automaat toentertijd verkocht hebt. :innocent:

De groeten van je ex:

3 likes

Prachtige collectie Tissot’s, de Heritage’s vind ik persoonlijk helemaal fraai. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ook in quartz heel mooi!

1 like

Quartz of niet,ik vind hem erg mooi.

1 like

Liggend op een vlakke ondergrond, en loodrecht van boven gezien, is de uitsparing voor de band weldegelijk rechthoekig.

Vanuit een andere hoek …

1 like

Dat is een fraaie collectie !

De Vintage PR516 vind ik persoonlijk mooier op staal.

Dat is inderdaad “de grote broer”. The real thing : Automatic Chronograph. Ziet er fraai uit met die gatenstaalband.

Ik heb een voorkeur voor de subdials van de vorige versie.

1 like