NA: Tissot PRX Powermatic 80 40mm blauw

Mijn NA, Nieuwe aanwinst, New Arrival, Niet Aankomen (als iemand te dicht komt), of in jullie geval misschien Not Another PRX.

Een hele klodder tekst hieronder. Maar de samenvatting is: Ik heb een Blauwe Tissot PRX Powermatic 40mm en ben er heel blij mee.

Ik heb hem al een aantal dagen, maar nu pas toegekomen aan een post te schrijven. Een tijdje terug heb ik een vintage Tissot geërfd van mijn grootvader – zie ook deze post:

https://www.horlogeforum.nl/t/is-dit-vintage-tissot-horloge-het-herstellen-waard/462707

Hierdoor kwam ik op het idee om ook een ‘moderne’ Tissot toe te voegen aan mijn collectie. De shortlist bestond uit de Gentleman, Chemin Des Tourelles en de PRX. De Gentleman (Ik vind de Longines Conquest 2023 mooier), en Chemin Des Tourelles (mijn doel was een ‘modernere’ Tissot), vielen al snel af. Dan bleef de PRX over.
Nu ben ik persoonlijk geen fan van hypes, maar nu dat de hele integrated bracelet hype al een tijd meegaat en ik de PRX na ongeveer 2 jaar nog steeds mooi vind, ben ik zelf wel voorbij de hype. Het feit dat deze ‘moderne’ PRX teruggaat naar ongeveer mijn geboortejaar (vandaar de ‘moderne‘) vond ik dan een leuke bijkomstigheid.
Dan bleven er nog de kleur en de maat over om te kiezen. Ik ben dus een grote fan van blauw. Dat werd dan Blauw of Ice blue dus. Lang over getwijfeld… Maar ik denk dat ik gewoon blauw langer mooi zal vinden.
Dan de maat. De 35mm sloot mooi aan rond mijn pols, waarbij er bij de 40mm een kleine holte is. Alhoewel ik hiervan niks merk qua draagbaarheid. Zelf had ik zowat beslist om voor de 35mm te gaan - zelf kijk je namelijk van dichtbij naar je horloge/pols - totdat ik naar de spiegel keek die de AD gebruikte. Vanop een afstandje leek de 35mm te klein en de 40mm eigenlijk heel goed (zie foto 2). Natuurlijk gaat het vooral om wat ik zelf vind en niet om wat anderen denken, maar hey, zo heb ik meer wijzerplaat om naar te kijken.

De gewafelde blauwe wijzerplaat met zijn leuke sunburst, de hoekige kast en hoe deze overloopt in de band, hoe de geborstelde band met gepolijste tussentukjes net de juiste glinster heeft… I love it.
Oh ja, de kartonnen doos waar hij in zit trekt echter op niks.

56 likes

Super mooi. Die staat bij mij ook op de lijst.
Enjoy!!!

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze sympathieke aanwinst.
Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel gaaf! Draag 'm in goede gezondheid.

Foto 2 lijkt trouwens eerder op 35mm en foto 3 opeens 40mm :dizzy_face:

3 likes

De 40mm staat je inderdaad erg goed! Veel plezier en draag hem met goede gezondheid!

1 like

En dit is gewoon hetzelfde 40mm horloge. De foto is een spiegelselfie (heb ik dat ook weer eens gedaan) en dan ingezoomd. Probeer je dit in te beelden met 35mm … ja, dan vond ik dat te klein. Terwijl ik op foto’s de 35mm op een gelijkaardige pols ook gewoon goed vond staan.

Op foto 3 bovenaan zie je wel de holte, door de hoek van kast en band. De 35mm sloot hier wel volledig aan.

1 like

Wow dat is een heel ander perspectief zeg. Voor jou is wat je met je eigen ogen ziet dus vergelijkbaar met foto 2. Wat is je pols omtrek?

1 like

Het zit er zowat tussen in. Ik zal eens een keertje proberen op foto te krijgen hoe ik het zelf zie.
Mijn polsomtrek is ongeveer 17,5 CM.

1 like

Gefeliciteerd. Heel mooi. Veel draagplezier.

1 like

Leuke wijzerplaat, leuk horloge, helemaal top! Veel plezier ermee.

1 like

Mooi. En een perfecte maat voor jou, zo te zien.

1 like

Een prachtige aanwinst :ok_hand:

1 like

Uiteraard een goede keuze, zeker na jouw uitleg. Blauwe wijzerplaat een veilige, maar juiste keuze. Gefeliciteerd met deze moderne NA. Nu nog een foto van het Tissot duo?

1 like

Fraai dat je naast de vintage Tissot nu een meer moderne hebt toegevoegd aan de verzameling. En 40mm is inderdaad meer plezier qua blauw, dial en horloge. Draag hem met genoegen!

1 like

Je kunt deze maat goed hebben! Veel plezier met deze heerlijke Tissot!

1 like

Gaaf! Verwacht hem zelf vandaag :grin:

1 like

Gefeliciteerd!
Blijft een van mijn favoriete horloges. Draagt top :star_struck:

1 like

mooi, tof, cool, gaaf, kortom…
prachtig exemplaar,
draag hem met plezier

1 like

Goede keuze! Gefeliciteerd met deze prachtige Tissot :+1:

1 like

Gefeliciteerd, die 35mm oogt idd wel wat klein op jouw pols. 40 staat goed. Veel plezier ermee!

1 like