Persoonlijk vind ik de PRX meer een eigen gezicht hebben. De PRX is qua kastvorm en band nagenoeg identiek aan de Tissot Seastar Quartz uit de jaren 70. De Gentlemen is volgens mij een nieuw model dat qua design vooral leunt op de Rolex Datejust 41 126300…
Dus ik zou voor de PRX Powermatic 80 gaan.
Bij mij heeft de Gentleman de voorkeur
Ik ken mezelf en weet dat ik veel sneller weer uitgekeken zal raken op de hoekige 70’s revival.
(Off-topic, maar hoe komt men er bij Rolex nu bij om op zo’n horloge ook weer een vergrootglas te plaatsen ? Ik kan er echt niet bij wie dat bedenkt… Mensen kunnen toch nog wel een bril kopen indien nodig. )
Ik loop tegen hetzelfde ‘dilemma’ aan. Denk zelf dat de PRX wat trend gevoeliger is en ik er daarom eerder op uitgekeken zal zijn. Een flipperaar ben ik niet.
Dat zou wel eens goed kunnen. Beide heb ik al geprobeerd, echter nog niet naast elkaar. Dan wordt het wel duidelijk welke mee naar huis mag. Vind de gepolijste bezel van de Gentleman erg fraai i.i.g. en de kleur dial schitterend.
Bedankt voor je onderbouwing.
Geen dank. De Gentlemen is een mooi horloge omdat de Datejust 41 126300 een mooi horloge is. De PRX is een mooi horloge omdat de PRX een mooi horloge is. Dat is het verschil.
Wat komt er toch een boel poep uit je mond de laatste tijd.
Rolex kwam in 1977 met de OQ, Tissot heeft hem vlug gekopieerd en kwam een jaar later met de PRX. Ook kwarts nota bene.
Er is geen verschil.
Hahaha
Dit is wel brilliant.
Soit. Ralph,
Niet erg.
Maar ik dacht wel dat je echt kennis van zaken had.
you ruined prx for me Brick. De mijne gaat weer terug t blauw in.
Koop dan ook gewoon gelijk een oyster quartz.

Koop dan ook gewoon gelijk een oyster quartz.
Ik wil geen quartz. Ik ga wel voor een mooiere pr516gl dan ik nu heb.
Daar is de Oysterquartz toch vanaf gekeken
Ach joh. Je hebt ook een OP date in die kast van een OQ. Kan allemaal.
Jammer dat je er naast zit. Overwoog een Prx maar nu dus niet meer. Copycat dat Tissot.
Grapje, die groene is wel leuk.
Het maakt me niets uit wie eerste, tweede, derde of vierde was.
De Tissots zijn gewoon mooier vind ik. Ze hebben tenminste die lelijke bobbel van een vergrootglas niet, en qua prijs-kwaliteit nauwelijks of niet te kloppen.

Ik wil geen quartz. Ik ga wel voor een mooiere pr516gl dan ik nu heb.
Daar is de Oysterquartz toch vanaf gekeken
Deze wil ik wel hoor:
Hier krijg ik wel een

lelijke bobbel
Van in de broek
So sad.

prijs-kwaliteit
Nou dat vind ik wel een discussiepuntje.
Niet dat ik een prx in mijn handen heb gehad, ik twijfel niet aan tissot. Maar het uurwerk is natuurlijk totaal niet vergelijkbaar. Nou ja dat ze allebei automaat zijn.
Dat zijn foto’s van zondag!