En daar sluiten we ons allemaal bij aan, proost!!!
Prachtig horloge Gfeliciteerd.
Mooi verhaal en prachtig horloge. Dank en gefeliciteerd! Ken je de Japanse tegenhanger al? Ook emaille en 36mmâŠ
Haha, smaken verschillen! Juist dat deze GS wijzers er op zitten is voor mij een belamgrijk pluspunt tov de gewone SBGW serie. Die gewone SBGW wijzers komen op mij altijd te blikkerig over. Wist je dat de gouden versies van de eerste gewone SBGW series ook deze GS wijzers had? De SBGW008 meen ik, en soms vind je ook nog de SBGW038 met deze GS wijzers, al zijn er ook met de geknakte dunnerse versie.
Gefeliciteerd met je UG, prachtig font voor de cijfers vind ik. Met name de 4 is bijzonder en krachtig. En een mooi verhaal.
Wat Credor betreft ligt mijn voorkeur bij de Big Date. De kastvorm, de band, het uurwerk, het formaat, dat zou mijn keuze zijn.
Ik kom er alleen nooit eentje tegen op Chrono. Ik moet een handelaar zoeken die voor me kan gaan jagen, want ik weet niet waar ik ze weg moet halen.
prachtverhaal
prachthorloge
bravo
Nee ik zie ze ook nooit. Bij de parijse boutique hadden ze wel de big date op leer op voorraad. Tenminste, die werd van achteren gehaald toen ik de Eichi paste, hij lag niet uitgestald. De prijs viel me toen mee.
Dat was niet verboden hoor. Het gaat mij er meer om dat categorische waardeoordelen als
en
zeer zeker niet op de betere Credor van toepassing zijn, wat je zou weten als je een vergelijkbaar model in het handje had gehad. Dat laat onverlet dat je dat in je onwetendheid mag vinden als je dat wilt, uiteraard.
Sorry man, ik wilde niet insinueren dat je (f/r)acist was of zo, het is meer dat ik Nederlanders die middels het woord kids aan möchtegern-Engels (dank voor die kreet trouwens, ik vind möchtegern-iets leuk gevonden) meedoen net zo amechtig smakeloos als wie dan ook. Er zijn veel lieden in de wereld die möchgtegern-Frans, Engels, Duits of Scandinavisch gebruiken om cachet aan het merk te geven. Danish Design en Skagen komen zo maar in me op.
Rustaaagh! Het was dus slechts een gebbetje om een jij-bak op te tuigen. Massaâs marketeers falen in allerlei talen.
Bijna weekend.
Dank!
Nee, en ergens wil ik die ook niet kennen. Net als de Seiko railroad watches. Ik heb genoeg horloges en rabbit holes.
Dank je!
Ik moet de neiging om te bellen onderdrukken.
Wat een heerlijke Na (weer) met wederom een evenzo heerlijk verhaal!
Van harte en bedankt voor de moeite, erg leuk!
Bizar eigenlijk, 22! Wat een leeftijd om zulke dingen te doen! Op mijn 22ste was ik al blij als ik mijn maaltijd fatsoenlijk warm kreeg in de magnetron.
Plus 1 ook voor LâAppuntamento. Vaak geluisterd maar blijft mooi.
Mooi geschreven, pracht horloge, geniet ervan!
Erg mooie aanwinst. Gefeliciteerd!
Dank, heren!
De totale soundtrack van Professor T is cool, maar dat is toch wel één van mân favoriete nummers van de Italiaanse kant. Er zitten ook pareltjes in het Frans tussen, en uiteraard dit:
⊠zat ik al twee jaar support te doen voor HP in Amsterdam, waarbij het meest memorabele werk wat ik in die tijd deed toch wel een zwoegende case met een monnik van het Ewell Monastery in Kent was. Ik zeg zwoegen, genoot van mijn gesprekken met de monnik, en callcenters werden nog niet zo hard gemeten als tegenwoordig.
Verder heb ik in mijn beleving maar weinig opmerkelijks gedaan. Ook niet van mân 22e tot nu.
Van harte!
Leuk stuk, erg liefdevol geschreven met respect voor UG, en terecht!
De FS zit al jaren vastgesteld in mijn horloge-doos, die zal altijd in de collectie blijven!
Moet eerlijk toegeven dat deze te veel tijd in de doos ligt en te weinig tijd om mijn pols krijgt.
Kleine correcties:
UG is volgens mij in Le Locle opgericht, niet in GenĂšve.
De kleur is geen patina, maar is âby designâ. De plaat van de MK1 heeft een veel wittere tint.
Ik vraag me ĂŒberhaupt af of emaille last heeft van verkleuring; ik heb in de kelder nog een oude emaille set van de pottenbakker hier op de hoek. Die set âkwam bij het huisâ en dateert uit de jaren '20, maar is nog steeds spierwitâŠ
Cool!! Nooit geweten dit. Thanks voor het delen.
Daâs jammer. Ik ben er zelf wat voorzichtig mee, want vintage, maar ik kan ook aanraden om wat met bandjes te klooien. Ik merk dat hij zowel up- als down-dressen tolereert.
Whatâs in a name, nietwaar? Even opgezocht, je hebt helemaal gelijk.
https://universalgeneve.info/content/6-history
Le Locle it is.
Dat had @Bernard ook al benoemd, en de witte Mk I van @Anthony is ook geweldig. Ik moet hem heel erg niet gaan aankijken om een Mk I te scoren, ik heb genoeg horloges.
Eerst maar eens iets met porselein.
Even opgezocht, dit was de post:
Ho ho, daar komt geen popcorn bij. als er sprak is van besser wissen zeg ik dank en chapeau. Daar verandert een fris meningsverschil op ander vlak niks aan. Sorry man.
Ik eerlijk gezegd dus ook niet, ik was erg positief verrast. Maar ik zie ook dat ze niet voor het oprapen liggen, die horloges. Ik zou er niks op tegen hebben om een Reverso naast zoân ding te hebben, met een Basculante er bij.
Zo fraai. Maar erg moeilijk te vinden in een goede staat. Net iets kleiner (34mm) maar draagt groter, echt een andere kast en slechts 2 jaar geproduceerd (1964-1966). Maar met eenzelfde prachtige wijzerplaat.
Moest ik even googlen. Zojuist rustig eea geluisterd maar idd, heerlijk! Gewoon benieuwd naar de serie. Moet een lekker sfeertje zijn wel.
Iets of wat in deze fijne hoek wel;
Jaaa lekker hoor!! Bedankt dit laat me weer kruipen in de krochten van Spotify.
Nee maar goed, dat is dan ook compleet logisch nadat je op je 22ste al eenâŠ
⊠hebt afgehandeld.
Hier gaat mijn machinisten hart toch wel sneller van kloppen.
Ik had het niet mooier kunnen omschrijven.
Leuke NA weer met een stukje geschiedenis.
Geniet ervan!