NA Toch wel een beetje mijn droom te pakken.. De Grand Seiko SBGW231G.

Oké oké… Ik zweef hier nu een tijdje rond als horlogenerd met een zwak voor de producten uit de Seiko familie. Een ladinkje Seiko’s + enkele prachtige King Seiko’s verblijven in mijn verder bescheiden collectietje.

Dan is er nog het Grand Seiko topic wat voor mij veelal de mooiste horloges van het forum bevat. Natuurlijk is dit een smaak dingetje en ligt dat voor iedereen anders, maar het design, de details, de Japanse filosofie en de verhalen achter de vele Grand Seiko’s heeft er voor gezorgd dat ik altijd een stille droom had om ooit eens een mooie GS te bemachtigen. Maar aangezien dit merk nu eenmaal niet heel goedkoop is (we zijn hier naar mijn mening allemaal toch een klein beetje de weg kwijt wat dat betreft :smiley: ), was ik doorgaans niet in de markt.

In mijn optiek zijn er teveel mooie GS’en om er een favoriet uit te halen echter ben ik er steeds meer achter gekomen dat ik van klassieke, strakke eenvoud houd. Het liefst in een mooie neutrale kleurstelling, niet te druk en makkelijk te combineren. Een verfijnde, mooi synchroon ontworpen time only was een beetje de onbetaalbare droom, waarbij ik er niet vanuit ging dat ik daar ooit het geld voor uit zou gaan geven…

Omdat we later dit jaar een reis naar Japan gepland hebben (nog niet definitief), speelde ik wel met de gedachte dat het daar toch echt een tikkie goedkoper is. Dus ach ja… wie weet…

Toen stond er hier ineens die ene mooie GS te koop die voor mij eigenlijk alles in zich heeft! Maar ja… die prijs was wel een drempel waar ik simpelweg niet overheen wilde stappen. Maar goed… de verkoper zakte wat. Het ding bleef in mijn hoofd spoken… Dan kwam de gedachte "F*ck it! Ik heb het geld. Ik doe het gewoon, gevolgd door de gedachte “Ben je mal?? Waarom zou je zoveel geld uitgeven aan een horloge dat nauwelijks functies vertoond?!”.

Uiteindelijk pakte ik de iPad en heb ik een eerste bericht gestuurd naar de verkoper. Een leuk en prettig contact ontstond en vanuit de mailwisseling ontsprong er een enthousiasme voor de gedachte dat we er wellicht wel eens uit zou kunnen komen.

Allereerst gekeken of we het prijstechnisch met elkaar eens konden worden om vervolgens pas een bezichtiging met elkaar af te spreken. Eenmaal op locatie, toen ik het compacte stukje kunst in mijn handen kreeg, was het snel gedaan. De overtuiging was daar en de liefde was echt. We sloten de deal onder het genot van een drankje en een goed gesprek om vervolgens het bekende donkerblauwe tasje met het zilverkleurige logo, inclusief alle bescheiden mee terug te nemen naar zijn nieuwe woonplaats.

Afgelopen avond een eerste setje foto’s gemaakt, waarbij ik bij deze foto gespeeld heb met de secondewijzer om de beweging ervan in beeld te brengen.

Wat een heerlijk ding die Grand Seiko SBGW231G. Dat we samen heel gelukkig mogen worden. :rofl:

201 likes

Hele mooie aanwinst! Gefeliciteerd

2 likes

Prachtig op de BoR! En met het lekkerste opwindgevoel van alle horloges die ik gehad heb.

1 like

Congratz! :100:

1 like

Tof. Dank u. :blush:

Ik zit nog vol in de honeymoonfase, dus ik hoef het ding niet eens aan te raken om opgewonden te raken. :rofl:

Ook u dank. :wink:

3 likes

Heel mooi! Veel draagplezier!

1 like

Heel erg mooi! Gefeliciteerd! Geniet ervan.

1 like

Mooie aanwinst inderdaad :+1:t2:

1 like

Heel mooi👌 geniet ervan!

1 like

Wat mooi! Veel plezier ermee! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Een foto is géén foto in dit geval.

Zonder gekheid, proficiat met dit schitterende horloge! :+1:

2 likes

Uiteindelijk leef je - voor zover ik weet - maar één keer en moet je je dromen dus gewoon waarmaken! Heel gaaf dat je de stap naar de gedroomde Grand Seiko gewoon hebt gezet. Welkom bij de club! :+1:

1 like

Van harte met je nieuwe aanwinst!
Een prachtig klassiek ontwerp, ik snap wel dat je hier voor gevallen bent :ok_hand:t2:
Staat mooi zo met die BoR!

1 like

Leuk verhaal, fijn beschreven en een hele mooie stap naar je droom. Geniet er van, dat gevoel is blijkbaar toch betaalbaar :dizzy:

1 like

Gefeliciteerd!
Prachtig horloge. Je blijft er naar kijken. En die BoR is werkelijk fantastisch. Dit horloge is echt een genot om te dragen. Elke.Keer.Weer.

1 like

Congrats, wat een mooi horloge!

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met je nieuwe Grand Seiko!!
Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst :ok_hand:t2:

1 like

Hee, ik had je al gefeliciteerd, maar nogmaals: Welkom bij de club!

Denk aan me als je die BoR niet wilt houden! :slight_smile: Sterker nog, kun jij achterhalen welk modelnummer die BoR überhaupt heeft? Als ik namelijk een replacement partnummer weet kan ik dingen bestellen. Is het de A00A111J0?

Wie dem auch sei, veel plezier met de 231. Het is een geweldig horloge, met of zonder BoR. :+1:

1 like

Prachtig Dennis, geniet van je aanwinst! :watch::ok_hand:

1 like