NA topic: geen Pepsi maar Cola

Het is 1e kerstdag. We zitten gezellig met het gezin en aanhang te eten. We doen dit eigenlijk nooit, maar 1x/jr wel: Gourmet. Ook maar 1x/jr drink ik Diesel. Nee niet die gekraakte olie, maar Sinas gemengd met Coke, geen Pepsi maar Cola.

Fast forward … het uitpakken van de kado’s begint op z’n einde te lopen. Ik heb alles van mijn (korte) wensenlijstje reeds uitgepakt. Nee, er staan geen horloges of gerelateerde zaken op. Ik heb nl. nog een andere hobby: toerfietsen. Dus dingen als een pomp en een waterfilter zijn betaalbare producten die ik op deze manier leuk bij elkaar kan sparen voor de volgende rit door de wildernis.

Krijg ik plots nog een grote doos op mijn schoot geworpen. Wat kan dat dan zijn, alles van mijn lijstje heb ik al uitgepakt op rand van de bank liggen. Oh, wacht eens, ik heb de kinderen een tijd geleden horen praten over een horlogeboek. Ook leuk, want ik lees graag over deze hobby. Doos open, nee … geen boek … maar … een witte doos met de naam “Certina” erop.

Mijn hartslag vliegt tot boven de 200 bpm (mocht ik willen dat ik dat nog haalde :laughing:). Met bevende handen open ik de doos. Wow, een Geweldig Mooi Tikkertje, ofwel een GMT. Die had ik nog niet in mijn verzameling, maar stond wel al langere tijd als kandidaat op mijn wishlist.

Het horloge zelf is de Certina DS Action GMT Powermatic 80 - C0324291105100. Het is een automaat met 80h power reserve en is waterdicht tot 20 bar. Het heeft een zwarte wijzerplaat met een twee-kleuren bezel, rood met zwart, geen Pepsi maar Cola. De Pepsi uitvoering van Certina is met blauw i.p.v. zwart. Daarom heeft de zwarte uitvoering “Coke” als bijnaam.

Afijn, gelijk maar het gereedschap erbij gehaald om de stalen band op maat te maken. Over de stalen band gesproken, die straalt kwaliteit uit en heeft een bijna onzichtbare sluiting. Toevallig een paar weken geleden voor het eerst een vergelijkbare sluiting in levende lijve gezien toen ik een Tag Heuer Monaco om de pols geslingerd kreeg. Erg mooi.

Verder heeft de kast een diameter van net boven de 43mm met als venster een vlak saffierglas. De achterkant is ook van een glaasje voorzien zodat het loopwerk, met zwarte rotor, bewonderd kan worden. De afwerking van het loopwerk is redelijk standaard, niet vergelijkbaar met het loopwerk van mijn Certina DS Prince Chrono met Valjoux 7750 variant. Daarentegen 80h reserve tegen 48h voor de Prince.

Allemaal technisch gebrabbel hetgeen niet echt ter zake doet. Dus geniet ik nog even van mijn NA en geef mijn hartslag de kans weer te normaliseren, en besluit vervolgens de avond af te sluiten met een laatste drankje om mijn droge mond te smeren: een diesel, geen Pepsi maar Cola.

137 likes

Wat een plaatje!
Geniet van deze prachtige NA :star_struck:

1 like

Ik vind het tof

1 like

Gefeliciteerd, mooi horloge

1 like

Nou die is leuk!

1 like

Mooi kado, zeker als het gegeven wordt door de troonopvolger(s). Bovendien fijn verhaald. Enige dat voor mij nog boven de muziek hangt (als Monaco-drager) is een plaatje van de sluiting…

1 like

LEEEEEEEEUUUUK!!!

Nog leuker is de verrassing die je kreeg en niet verwacht had. En dan nog iets wat je echt graag had gehad. Nog nooit meegemaakt. Altijd sokken of als het toch wat lekkers is dan heb ik het op voorhand gelekt.

Powermatic uurwerkje is ook interessant.

1 like

Gave verrassing zeg! Mooi horloge en sotto foto’s :star_struck: Geniet ervan!

1 like

Mooi horloge, maar een nog mooier verhaal

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een meer dan geslaagde nieuwe aanwinst!!
Wat een beauty!!
Ik wens je er vele mooie momenten mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel toffe aanwinst :+1:

1 like

Mooie ding man. Gefeliciteerd
Maarre ehhh,

Wel dit stukje in de tekst, en géén foto’s

Nou ja,kan natuurlijk nog aangevuld worden.

1 like

Vandaar geen foto !

2 likes

Neemt dat toerfietsen dusdanig vormen aan dat je een waterfilter onderweg nodig hebt?

1 like

Gaaf ding zeg. Vsn harte gefeliciteerd

1 like

Dat is een hele mooie Certina zeg! Erg leuk dat het echt als een verassing kwam :slight_smile:

1 like

Je moet toch uit de sloot kunnen drinken?

1 like

Mooi horloge :+1: en fijn dat het ook bij jou in de smaak valt. Een horloge kopen voor een ander blijft toch riskant

1 like

Die is lekker! Geniet er van.

1 like

Super leuke verrassing!! Geniet van dit prachtige kerstcadeau!

1 like