Dat zijn nog een leuke verassingen!
Mooi horloge hoor.
Dank je voor de tips. We hebben idd de keus nog niet gemaakt. Daarnaast hangt er veel af van de f…ing Corona maatregelen. We willen lekker enkele maanden gaan toeren, dus tijd zat. Ook hebben we goede toerfietsen (Santos). Kwestie van de juiste banden monteren, zoals je al aangeeft. Ik heb een geschiedenis in MTB, dus ben wel wat gewend
Ik zal je tzt wel een PB sturen. De rest van het forum zal hier, denk ik, niet echt in geïnteresseerd zijn
niet echt in geïnteresseerd zijn
Nee, vast niet.
Maarre, het is jouw topic hè…
.
.
Als je zóveel tijd hebt, dan kan je eigenlijk niet om Landmannalaugar heen. Het best/makkelijkst te bereiken vanuit het noorden, via de F208, ca. 25 km. off road.
Toen ik daar met een fietspartner naar toe ging was het: Als ik een atb aanschaf, kunnen we ook in IJsland fietsen, en als we in IJsland willen fietsen, dan moeten we wel een ATB (aka mountainbike )
Destijds gekocht bij Kok in Utrecht. Toen we terug waren van vakantie en de fietsen een beurt moesten hebben vroeg ie: Moet ik het stof en en zand in een zakje doen als aandenken?
Gaaf hoor de GMT.
Leuk horloge. Draag 'm in goede gezondheid.
Maar…
Cadeau’s.
Maar wat nog het ergste is: Cadeau’s tijdens kerst? Wat zijn dit voor nodeloze anglicismen?
Deze cultuurverloedering dient eindelijk eens een halt te worden toegeroepen. En de taalverloedering ook.
Dank voor de feedback. Dat snap ik niet, dus als je nog even tijd hebt:
Als de regel dit is:
Meervoud . De apostrof wordt gebruikt bij de meervouds-s van woorden die eindigen op a, e, i, o, u of y, voorafgegaan door een medeklinkerletter of lettergreepgrens. (De e moet klinken als /ee/.) opa’s, azalea’s, ave’s, ski’s, auto’s, accu’s, baby’s.
En we zien het hier toegepast:
Hoe kan het dan dat cadeau wat op een u eindigt geen apostrof s krijgt? Is het een uitzondering? Maar het is in ieder geval geen kado’s. Daar ben ik blij om.
Ah. Het staat hier netjes beschreven:
Kijk. Ik bedenk me net dat de u niet als u wordt uitgesproken, etc etc etc. Ik sta gecorrigeerd.
Excuses @mennomads, dit is een uit de hand gelopen half-grap. Mooie discrete sluiting op die band. Ziet ie ook nog een beetje? Soms prikken ze in de pols.
Officieel is alleen cadeau juist, met als verkleinvorm cadeautje . In informele teksten is ook kado/kadootje heel gebruikelijk.
Bij deze verklaar ik dit topic informeel
Chapeau, touché, etcetera.
Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! Mooi hè, hoe Certina z’n saffiertjes ontspiegelt!
Daar was ik wel positief verrast door, ja.