NA: Tourby. The deck watch to end all deck watches.

:joy: dankje!

3 likes

Mooi horloge heb je daar! Goed verhaal en lekkere foto’s trouwens.

Als ik op basis van je foto’s en plaatjes op 't web zou moeten kiezen… Zou ik voor de zalm plaat met geblauwde wijzers gaan. Werkelijk een heerlijke combi

Jij denk daar anders over :rofl:. Is het in het echt,… echt zo erg?

Enfin, geniet ervan in goede gezondheid!

Erg mooi hoor, gefeliciteerd. :ok_hand:t2:

Wel fijn, zo’n trip om een horloge op te halen. Dat bouwt de spanning lekker op lijkt me. Die geblauwde wijzers i.c.m. die korrelige wijzerplaat zijn echt schitterend en het uurwerk maakt het helemaal af. Gefeliciteerd met deze NA!

Het enige dat ik me nu afvraag, is hoe het met het tikgetal van die oude deck watches zit? Je zou zeggen dat een hoger tikgetal tot meer precisie leidt, maar

is nu niet echt baanbrekend hoog.

1 like

Plaatje dit horloge. Gefeliciteerd ermee. Leuk (lang) verhaal erbij.

1 like

Dat is nog eens een teruggevonden sentiment, wow leuk verhaal dito deck watch; weer wat geleerd :ok_hand:t3:

1 like

Heerlijk hoe dik die verf op de wijzerplaat ligt. Bomvol prachtige details :ok_hand:
Gefeliciteerd met de aanwinst. Veel draagplezier :+1::+1:

1 like

Zoals gewoonlijk weer een prachtig verhaal met een bak achtergrond informatie. Zeer gewaardeerd! :ok_hand:

Los van dat, een prachtig horloge! Ik heb je zoektocht “in het andere topic” een beetje gevolgd dus voelde hem al aankomen. Maar, nogmaals, PRACH-TIG! Gefeliciteerd!

Ik moet zeggen dat ik no toch ineens weer getriggerd wordt door de Hamilton. Wellicht moet ik toch weer eens opnieuw naar een een nautisch horloge gaan kijken. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Daar sluit ik me dan bij aan! Veel plezier met je nautische aanwinst, je bent nu helemaal “gedekt” zullen we maar zeggen. Jij houdt nu in elke situatie stand met het juiste horloge :+1:

Ik vind het een fraaie aanwinst en het mooiste aan de pols op de plaatjes, komt het beste tot uiting dan.

1 like

tjonge jonge wat fraai, nieuw merk voor me, veel mogelijkheden op hun site!

1 like

Wat een prachtige aanschaf! :ok_hand:

Maareh, factcheck:

Ze willen het niet maar ze doen het wel :grin:
Edit: o nee, ze linken alleen door naar plekken waar je ze kan vinden. :+1:t2: Kan ik er toch nog één tweedehands proberen te scoren.

Geniet van je mooie Tourby!

1 like

Pracht horloge weer Chris! Die dial is :star_struck: en de petit seconde ook heel fraai. Gefeliciteerd!

1 like

Nou ja zeg.Dat was weer zo’n lap tekst waar ik 2 bakken koffie bij nodig had.
Leest wel lekker weg met prachtige foto’s.En dan het horloge, dat is er weer eentje om van te smullen man.Prachtig!

2 likes

Mooi horloge en dito verhaal. Altijd leuk (en lang :wink:) leesvoer bij jou, Fatc.

2 likes

Proficiat ,heel mooi :ok_hand:

1 like

Mooie aanschaf! En een nauwgezette beschrijving van dit horloge.
Veel plezier met het dragen.

1 like

Je hebt een punt. :slight_smile:

Nee, het is alleen zo dat je zilveren indice / cijfers hebt, dan een roze plaat, dan blauw wat daar nogal straf op contrasteert.

Ik zou het niet doen. Erg is het niet, het is gewoon teveel.

Dank!

Da’s nou precies waarom ik hierop uit kwam. Sterling zilver wijzerplaten zijn tof.

M’n vrouw vind dat geweldig.

Tja, m’n andere horloge is een high accuracy quartz. Ik draag deze niet om z’n accuratesse. Maar toch doet ie -6 +4 +2 afhankelijk van de positie, ergens rond de +2 gemiddeld. Kroon omhoog of omlaag maakt nog wel uit. Maar niet slecht.

En op een KS zie je niet dat het niet zo vloeiend loopt.

:+1: Yup, viel mij ook op.

Als je de datum kan hebben: Super cool. Saffier (wel wat reflecterend), knurling aan de zijkant, ETA 2892 is cool, 100m WR, goeie standaard band… Ik kan 'm aanbevelen, ook de Centrale seconden.

Maar beste wijzers ooit, op die dingen. destijds voor zo’n 750 Euro gescoord.

Yup. :slight_smile: Ik denk in plaatjes he? En bedankt. Maar bedankt. :slight_smile:

Uhrforum heeft ze ook af en toe. Hij riep dat ie tussen de 500 en 1000 horloges per jaar maakt, dus heel erg veel ga je er niet vinden. :thinking:

Ik doe m’n best.

5 likes

Gaaf ding hoor, doet mij heel erg denken aan mijn WWII horloge
Geniet ervan! :+1:

1 like

:rofl: dat weet ik toch :wink:

Je bent weer helemaal gedekt en kunt als duiker- tot deck boy en alles wat er tussen zit voor de de dag komen nu.

Ik moet wel zeggen,het groeit een beetje als ik hem wat vaker bekijk, leuk horloge.

1 like

Jeetje, helemaal gelezen :+1: leuk stuk tekst en prachtig horloge zeg!

1 like