Pff dit is wel heel mooi! Gefeliciteerd!
Zo hé, wat een gaaf ding. Prachtig! Echt heel mooi
gefeliciteerd en heel fraai. ik snap alleen nog steeds niet wat een deckwatch is…
Je verwacht het niet hè
Erg mooi horloge @Fate_Amenable_To_Change , jammer dat je niet even de moeite hebt genomen een beetje leuke NA te schrijven. Maar het is je vergeven
Wat een prachtige NA topics maak je! Inclusief muziek vaak.
Heel veel plezier met deze klok!
Mooi verhaal heb je er van gemaakt, en een mooi horloge.
Maar stiekem is het natuurlijk gewoon een klassiek horloge.
Een marine chronometer mag dan geassocieerd worden met een kleine seconde, wat bij de cardanisch opgehangen scheepschronometers ook het geval was, maar de verdere lay-out klopt natuurlijk niet.
Als je het dan een beetje correct wilt hebben: een marine chronograaf hoort onder de kleine seconde te hebben en boven een power reserve meter. Een witte plaat en het hoort een handwinder te zijn.
Laat ik nou al een aardig poosje naar zoiets op zoek zijn. Daarom vond ik je vorige topic ook wel interessant.
Als ik volgende week weer in Nederland ben ga ik aan wat onderhandelingen beginnen voor een wat meer correcte chronometer. Als het wat wordt gaan we een vergelijk houden
Hele mooie aanwinst!
De versies met die zalmkleurige wijzerplaten zijn ook lekker idd.
Geniet ervan!
Goede marketing van dhr.Yildiz
Officiershorloge voor aan dek op een schip om te helpen navigeren. Gelijk te zetten op de centrale scheeps-chronometer. Dit is zo mand als ik kan.
Bijna goed. Maar ik zie je NA graag tegemoet. Ik ben nieuwsgierig.
Gefeliciteerd, wat een prachtige aanwinst!
Heel mooi horloge en wat een beauty van een uurwerk, gefeliciteerd!
Dat is next-fetish-level.
Echt weer een quality NA hoor, mooi gedaan. Mooi om te lezen hoe dat denkproces gaat, ik volg het volledig. Nooooit van Tourby gehoord, maar dit is natuurlijk hoe je het leert kennen. En het verhaal prikkelt. Dikke pluim voor de foto’s en de volledigheid van het verhaal
Gefeliciteerd met de NA
Gefeliciteerd met de NA
Eens, ik vind het een leuk idee, maar 47 millimeter, nee danku! En voor 3000,- al helemaal. Als hij nou eens 39 of 38 millimeter was geweest en de helft had gekost, wat volgens mij redelijk haalbaar zou moeten zijn, dan was het een heel ander verhaal geweest.
Dat gezegd hebbende, leuk horloge, groetjes van je ex.
Wat een héérlijke post! Hier ga zo ik goed op.
Congrats
Zoals altijd een mooi verhaal en heerlijke detailfoto’s! Prachtig horloge ook! Ik snap jouw keuze wel. Waarschijnlijk vanwege de merknaam heb ik deze nooit goed op mijn netvlies gehad, althans niet voor wat het werkelijk is. Ik dacht dat het iets uit de categorie William L. was, maar deze NA laat er geen twijfel over bestaan dat ik er een flink aantal nautische mijlen naast zat.
Bevalt goed? Zo hoor ik het graag. En een SARB blijft een klassiekertje.
Ik ook niet tot iemand het voorstelde in m’n topic over nautische reut. @lassale. Het is jouw schuld. Duizend bommen en granaten.
Zo zie je maar weer: Van terloops noemen tot aanschaf in no time.
Wie is dat dan? …
…
…
.
Ai. Google is niet je vriend. Nee. Deze man is niet zoals dat William L gebeuren. Ai ai ai.
@Fate_Amenable_To_Change bedankt weer voor heerlijk en interessant leesvoer op de vroege ochtend!
Veel draagplezier van de Tourby, dat gaat vast wel lukken.
Ik heb daar trouwens nog even over nagedacht…
"From about the 1960s onwards mechanical spring detent marine chronometers were gradually replaced and supplanted by chronometers based on electric engineering techniques and technologies.
In 1985 the British Ministry of Defence invited bids by tender for the disposal of their mechanical Hamilton Model 21 Marine Chronometers."
Dus tot in de jaren 60 was het mechanisch, toen begonnen de elektrische klokken te komen, culminerende in quartz. Waarschijnlijk nog voor de eerste quartz polshorloges… onthoud dat quartz al sinds 1932 bestaat, maar dan in grote kasten, het probleem was immers miniaturiseren.
Maar pas rond 1990 begon scheepsnavigatie aan de hand van satelliet-systemen vorm aan te nemen. Denk maar eens in voor jezelf: Wanneer kreeg je je eerste GPS navigatie in je auto?
Grappig hoe dat kan gaan. Ik kan me amper herinneren zonder Google Maps te rijden, maar kreeg pas in 2019 een auto met fatsoenlijke Android Auto ondersteuning.