Precies 2 weken geleden heb ik een Tudor BB 54 overgenomen van @RobinH, waar ik nog steeds elke dag heel erg blij mee ben.
Topervaring gehad met betrekking tot de aankoop (overigens in een vrij druk restaurant) waarbij Robin mij nog de vraag stelde; voel jij je comfortabel bij deze drukte? En ik dacht mwahhh eerste keer dat ik een horloge op deze manier koop, maar waarom ook niet. Uiteindelijk nog net niet met het horloge op schoot bij de de buren de aankoop gedaan, waarbij ik vervolgens met een Albert Heijn tas over het station liep naar mijn auto. Ik vond het eigenlijk wel een mooie ervaring, en ik gok niet mijn laatste
Ik denk dat de meeste forumleden hier zullen zeggen dat ik een horloge met karakter heb gekocht . Ik ben zelf ook wel van het type; een horloge is om te dragen, binnen een paar maanden zitten ze bij mij er ook op.
Nu rest mij de vraag aan jullie experts, polijsten of niet?
Ik heb al wat dingen gelezen op het internet over de voor en nadelen van polijsten, maar ik ben benieuwd wat jullie hierover denken? Voorbeeldvragen die ik heb; Hoe snel zitten er weer nieuwe krassen op zoals nu (ik ben een kantoorduiker maar prive wel actief? Word het horloge als niet meer origineel gezien? Is er sprake van een stevige waardevermindering? Tips als je het zou laten doen waar?
Ik zou het een tijdje dragen zoals het nu is. Polijsten kan altijd nog, als je het storend gaat vinden. Anders blijf je bezig.
Persoonlijk breng ik mijn horloge’s altijd naar Dik Wakker uit Emmeloord voor een polijstbeurtje. Vakman die niks te veel polijst en altijd keurig werk aflevert. Ook een sympathiek figuur trouwens.
Ik vind op toolwatches en divers beschadigingen persoonlijk niet zo erg. Ze brengen karakter en geven het gevoel dat ie gebruikt wordt waar hij voor bedoeld is. Maar hey. Het is jouw horloge. Als je je eraan stoort gewoon polijsten. Maar bedenk je dat er binnen no time weer nieuwe beschadigingen op zitten. Dus blijf je dan bezig? Wellicht een optie om bij de service hem even strak te laten trekken?
Precies wat redbaron zegt, gewoon lekker dragen en genieten, als je hem nu laat polijsten ben je over een half jaar weer op hetzelfde punt, Deze draagsporen ontkom je niet aan bij veelvuldig gebruik. Polijsten kan altijd nog mocht het zo erg worden.
Gewoon lekker dragen, prachtig horloge trouwens BB54 in 37mm!
Laten polijsten zou ik zelf niet snel laten doen maar ik heb de Explorer 1 van een bekende gezien toen die terug kwam van Dik Wakker en dat was wel heel netjes gedaan (nieuwstaat)
Heb maanden lang getwijfeld over wat mijn daily moest worden. Maar ik moet zeggen dat ik erg blij ben met mij keus. Prachtig horloge en die 37 mm, bij mijn polstomtrek van 16.5 cm is echt perfect! Vintage look ook heel gaaf. Wat draag jezelf aangezien je de 37 mm een mooi formaat vind?
Pas doen bij een service zou ik zeggen. En dan zijn dit sowieso swirlmagneten, die tudors door de grote gepolijste vlakken.
Ik kijk alleen uit voor echte beschadigingen inmiddels op mijn bb.
Ik heb ook een omega smp gehad en die had niks na een jaar, maar daar heb je minder grote vlakken en meer geborstelde delen. Bij zo’n tudor blijf je bezig.
Ik zou 't wel doen. Dit zijn geen lichte draagsporen meer en na een polijstbeurt voelt ie als nieuw. Alle deskdive krasjes die er dan op komen zijn ten minste je eigen schuld.
Prachtig horloge! Ben zelf ook fan van Seiko (wel de veel goedkopere 5jes), maar een grand seiko lijkt mij ook geweldig om ooit te bezitten. Vind voor de afwerking (brush technieken) van Seiko in het hogere segment erg gaaf!
Als het financieel kan, kan ik de BB 54 enorm aanraden. Draagcomfort + Tfit is echt absurd goed, al heb ik niet veel vergelijksmateriaal in het hogere segment horloges
Als je het mij vraagt zou ik hem een keer goed en netjes laten polijsten, dit omdat de krassen die erop zitten niet “jouw” krassen zijn maar van een ander.
Ja, je hebt binnen een week weer krassen, maar wel jouw krassen met jouw eigen herinneringen eraan.