NA : Tudor BB 54 - Polijsten of niet

Ik zou niet voor polijsten gaan maar met een schuursponsje de band zelf eenmalig even aanpakken.

1 like

Zitten zij ook in Nederland? Overigens vind mijn vriendin een tripje naar Rome waarschijnlijk ook niet erg, en zal ze mijn hobby ook wat meer kunnen waarderen :joy:

1 like

Dit dus, nooit de kast doen, maar enkel de band. Even langs de borstels en hij is weer als vanouds. Alles is geborsteld, dus dat is niet zo bijzonder moeilijk. Je kan het zelfs zelf doen als je wil, ik heb dat ooit gedaan met een Omega band. Ik heb die polijstblokjes nog ergens liggen, als je wil neem ik er een foto van :blush:

Gepolijste delen tussen geborstelde zou ik aan een pro laten, dat is al wat moeilijker met afplakken en dergelijke.

4 likes

Vind dat bij een seiko 5 prima, maar wel wat spannend bij dit horloge? :slightly_smiling_face:

Iedereen heeft het maar over polijsten, polijsten doe je op glimmende oppervlakken! De band en sluiting moet je laten borstelen.

Als je het hebt over opmaken, dan valt daar zowel borstelen als polijsten onder.

21 likes

Thanks voor de tip, maar vind het toch wat spannend denk ik met dit horloge

1 like

Begrijp ik helemaal. Zou hetzelfde hebben. Het is dat ik het eenmaal eerder heb gedaan, dit zo eenvoudig ging en het resultaat goed was dat ik dit nu zeg.

Dan zou ik 'm laten brushen door iemand.

1 like

Weer wat geleerd vandaag :wink: best handig af en toe een post maken. Thanks voor de comment!

4 likes

Ik mis optie drie: Clasp wat netter maken, maar het horloge zelf met rust laten.

Dik wakker in Emmeloord schijnt voor dat soort dingen wel een goed adres te zijn.

Overigens: gefeliciteerd! Leuk, de BB54.

Zelf heb ik een Marinemaster 200 in 38mm en twee 37mm Grand Seiko horloges, en inderdaad, het is een fijn formaat. De BB54 is dankzij de langere lugs toch nog lekker aanwezig.

3 likes

Waarom heb je een dergelijke exemplaar gekocht? En niet een in betere staat als je daar klaarblijkelijk wel gevoelig voor bent?

2 likes

Polijsten is altijd een no go voor mij persoonlijk. Ik zie het altijd en knap er op af, hoe goed het ook gedaan is. De factory brush/glans krijg je nooit meer terug. Gewoon dragen dat ding. Ik heb zelf ook een bb54 en gewoon elke dag om.

1 like

Thanks voor de tip, ik neem het mee ter overweging. Grand Seiko geweldig! Welke refs?

1 like

@Donar :rofl:

1 like

Wil ik mijn eigen horloge vormen (beschadigen) of vind ik het erg dat hij al iets gevormd is… Maar ik weet dat ik opties heb toen ik hem kocht (polijsten of niet, of iets er tussen in bijv alleen de band of clasp). Die ben ik nu rustig aan het overwegen. Daarnaast was de prijs goed. Draag het nog te kort om te beoordelen of het me echt stoort, maar ik ken mezelf en vind het een (prachtig) gebruiksvoorwerp welke ik dagelijks zo min mogelijk af doe :wink:

Let us in on the joke? :smiley:

Als het je stoort?

Gewoon laten polijsten, maar alleen door een hele goeie.

Dik Wakker zie ik meerdere keren genoemd worden.

Sfeerimpressie van een volledige restauratie:

21 likes

Niet van dik wakker maar van reddit geplukt

2 likes

Erg mooi, van welke sub? Nog meer tips om te volgen op Reddit qua horloges? zit er elke dag wel op

r/rolex

Ik gebruik het zelf niet meer voor horloges maar r/watchexchange is natuurlijk leuk kijken

r/seikomods (geloof ik) vond ik altijd leuk om te bekijken om creaties te bewonderen. Zo zag ik een keer iemand die zijn eigen wijzerplaten lasergraveerde in 3000 lagen ofzo.

Verder ben ik er niet meer actief

1 like

De SBGX265 in paars blauwe kleur, 37mm quartz.

De SBGW231 in ivoorwit, 37mm handopwinder.

De SJE099J1 in lichtblauw, 38mm automaat.

Ik ben blij dat er keuzes zijn in de wat kleinere horloges. De super Squale, de kleinere Legend Diver en Spirits van Longines, kleinere Tudors, Nomossen en Grand Seiko’s, nog los van veel micro brand horloges van minder dan 40mm… We worden verwend.

Die BB54 van je is een beschaafd snoepje. Ik denk dat een deel van het succes van Rolex er ook in zit dat ze voor veel modellen lang conservatief waren, en vasthielden aan de klassieke 36mm kast.

6 likes