NA : Tudor BB 54 - Polijsten of niet

Vind ik toch best wel mooi geworden.

1 like

Sluit ik me bij aan, 37-38mm is een perfecte maat, helemaal met time only horloges

2 likes

Als je kijkt naar de ā€œbeforeā€ vind ik dit bijna magisch te noemen

1 like

Trouwens: Dik Wakker wel voor opmaken van de kast en zo, maar geen uurwerk service laten doen. Iets met schoenmaker en leest.

1 like

Ik zeg niet polijsten
Maar als je gevoel zegt dat je het moet doen ,dan doen.
Maar als ik zie de draagsporen die je er in een korte tijd al op hebt kun je wel aan de gang blijven ,dus ik zeg niet doen

1 like

IMG_5789

Met deze krijg je al heel veel weggewerkt en kost je een 5tal euro’s

4 likes

Ik zou de band zelf bijwerken. En verder wachten tot de volgende service.

1 like

sluit ik me ook bij aan, alleen ik heb een pols van 16.5 cm, dus heb makkelijk lullen. Moet daarbij zeggen dat ik vooral de lug to lug lengte belangrijk vind, om te beoordelen of een horloge te groot is voor mij pols…

Mooie collectie! Vind vooral die paarse dial vet, durf ik nog niet te kopen, voornamelijk omdat me collectie nog te klein is. Ik heb zelf ook een aantal Rolexen gepast, vind de 36mm bij far het meest klassiek / conservatief en passen bij OP/ DJ etc… Laatst een starbucks om gehad van een vriend (40 mm) vond ik voor een diver niet te gek en ook wel gaaf, maar moest wennen door dagelijks gewend te zijn aan de BB 54

Persoonlijk zou ik de band en met name de sluiting laten borstelen/ matteren :facepunch::facepunch:

2 likes

Ik stem ook voor borstelen. Kan je erna je eigen krassen maken

1 like

+1 voor de band + clasp te (laten) borstelen.

Kast voorlopig afblijven. Zie niet meteen iets storends wat je zelf binnen aantal dagen/weken dragen ook niet voor kan hebben.

2 likes

Ik ook, maar ik vind de proporties ook vaak mooier bij horloges <40mm tov >40mm.

Dan bedoel ik name het oppervlak van de wijzerplaat t.o.v. het zichtbare oppervlak van de lugs.

1 like

Moest hij in deze staat zijn: de opgemaakte all day long :ok_hand:t2:

1 like

Deze Tudor is flink gebruikt. Voordeel: je hoeft geen zorgen te maken over krasjes. Die zijn er al. Zelf zou ik wel polijsten. Ik zou de diepe krassen verwijderen.

1 like

Service ben ik van plan na 5 jaar bij de AD, Band en Kast zou ik dus misschien wel laten doen. Nog even over nadenken. Garantie technisch krijg je daar geen problemen mee neem ik aan, zolang je de kast dicht laat?

helemaal met je eens, maarja zoveel mensen zoveel…

2e hands zo gekocht, ik ben zelf een kantoordiver, maar wel vrij actief buiten de kantooruren om…

1 like

Zo te zien flink wat krassen. Als het je heel erg stoort kan je hem laten polijsten. Aan de andere kant, daarna gaat het horloge toch weer krasjes oplopen…

1 like

Ik heb voor wel polijsten (borstelen) gestemd. Ik houd namelijk niet van ā€œkarakterā€. Dat is niet meer dan een eufemisme voor afgeragd. Dat is ondermeer 1van de redenen dat ik ze het liefste nieuw koop. Gewoon garantie en superstrak. Ik snap werkelijk niet hoe jullie je horloges zo beschadigd krijgen. Ik heb een slechte motoriek maar dit soort krassen heb ik niet, ook niet na 2 jaar. Wel even afdoen als je gaat klussen ofzo.

3 likes