Alleen in Rome, gelukkig voor je vriendin…
Eens
Clasp laten borstelen, deze sporen krijg je wel makkelijk weg. Enige nadeel is dat ze er bij Tudor banden er ook zo weer op zitten. Ik zal als ik jou was er ook een mooie rubberen band bij kopen.
Gelukkig breekt de lange mouwen tijd weer aan.
Zou hem goed laten reinigen en polijsten. Daarna zijn de nieuwe krasjes jouw krasjes en hebben meestal een verhaal. Dick maakt hem als nieuw.
Neeh voor mij niet. Krassen komen toch weer, lekker belangrijk.
Op je nieuwe schoenen komt er ook een vlek, hou je toch niet tegen.
Maar goed, ieder zijn ding. Irriteert het je te erg? Laat je hem toch lekker polijsten. Gewoon ff een paar maandjes wachten, kijken hoe je het dan vindt.
even wat opgezocht, een exemplaar van 2023 …
Nog wat jong voor een full service dus.
Ik zou hem nog even dragen; begint het je teveel te storen, dan bij Tudor binnenbrengen voor een full service. Dan gebeurt het door mensen met de juiste tools.
Zelf stoor in me minder aan krassen van voor de aankoop dan die van na de aankoop.
Dank voor je advies, toch wel benieuwd hoe je zo snel weet dat het een 2023 model betreft?
Je geeft mee wie hem verkocht, dus dan maar eens gaan kijken in zijn verkoopsadvertentie.
Deze delen zij geborsteld. Je moet je opnieuw laten borstelen wil je dat netjes krijgen. Bij polijsten gaat ie alleen maar glimmen.
Zou wel erg zijn als het er één uit 2024 is aangezien die pas sinds april 2023 op de markt is.
De clasp en, als je het echt wilt, eventueel de band laten borstelen. Meer niet.
De beschadigingen komen er vanzelf wel weer op en dit heeft ook zijn charmes van een gebruiksvoorwerp.
Deze is enkel voor titanium geschikt
Weet je ook hoeveel zo’n restauratie kost? Het moet wel rendabel blijven
Als je je er prettiger bij lekker doen, zelf zou ik alleen de band borstelen.
Mooi horloge trouwens!
Persoonlijk zou ik wachten tot na de garantie. En zou sowieso het uurwerk er niet in laten zitten tijdens het opnieuw opmaken. Na de garantie zou ik het horloge licht aanpakken “Opfrissen” Diepere plekjes laten zitten of laten oplassen licht polijsten en een lichte brush je zal zien het oogt alweer heel anders en je bent niet bergen materiaal kwijt. Het horloge is gedragen en dat mag je in mijn ogen best zien. Maar ik ben het eens. Het horloge is goed gebruikt wat eigenlijk ook zo hoort natuurlijk maar voor een horloge uit 2023 vind ik het wel heftig
Een andere vraag. Was dit de staat die je verwachte bij aanschaf? Ik vind het zoals eerder gezegd best heftig voor een horloge uit 2023. Goedkoop is natuurlijk duurkoop maar ik had even doorgespaard voor een netter exemplaar. Dan zit je ook niet gelijk met deze vraag.
Ik heb het horloge goed bekeken bij aanschaf. Maar ik twijfel alleen over de clasp en band. De kast wil ik liever niet laten borstelen, dus vandaar mijn vraag m.b.t. de garantie (bij alleen de band)
Dank je wel, erg blij mee!
Ow alleen de band en sluiting die zou ik gewoon laten doen als je dat wil. Doe je m op een Nato op als hij voor service moet. Dan beschadigen ze ook je horloge niet met de band verwijderen.
Ik doe liever geen uitspraken over wat het kost omdat ik er geen verstand van heb en het de broodwinning van anderen is.
Ik ben een leek maar denk de volgende bewerkingen te zien
Oplassen
Lapideren?
Polijsten
Borstelen
Opnieuw inkleuren van de bezel / insert
Vervangen van het glas
Kan me er iets bij voorstellen dat het bij het hogere segment horloges al gauw de moeite waard is tov het kopen van een exemplaar in een beduidend betere staat
En verder heb je nog gevallen van sentimentele waarde natuurlijk
Dit zijn geen kleine- of deskdive krasjes, maar behoorlijke krassen die mij in ieder geval zouden storen. Als je een beetje oplet, zul je deze soort krassen bij dagelijks gebruik kunnen vermijden. Ik zou polijsten en de kleine gebruikssporen die daarna ontstaan, gewoon laten voor wat ze zijn."
Echt niet, ik heb mijn stalen tudor clasp helemaal als nieuw gekregen met deze eraser