NA: Tudor BB58, met een daarop volgend vraagstuk?

Potverdorie wat is die mooi… Ik heb het natuurlijk over de Tudor Black Bay Fifty Eight 79030N.

Was al een tijdje om me heen aan het kijken en stond op het punt de trekker over te halen en er eentje te kopen hier in het blauwe gedeelte, tot plots… Ik een spontaan belletje gaf aan een juwelier of zij toevallig (waarschijnlijk niet…) een BB58 hadden. Totaal onverwacht werd mij verteld dat er een aantal klanten waren afgehaakt om deze schoonheid op te halen en er dus eentje over was.

Onderstaande beelden zijn mij later door het CJIB toegestuurd tijdens het halen van de BB58:

SyLcKPX

Na een ritje enorm gastvrij ontvangen bij House of Pertijs, waar ik ondanks carnaval dat op het punt stond los te barsten nog vrij gemakkelijk mijn auto kwijt kon. Ik heb de IWC Pilot Mark XVIII nog even gepast naast de BB58 maar toch kon deze het niet winnen. Eerlijk? De afwerking van de metalen band van de Mark is mooier en hun “band micro adjustment systeem” is ingenieus. Echter deed het horloge mij gewoon een stuk minder…

De “Bang for buck” van de BB58 is gewoon ongekend en de uitstraling is prachtig. Het in-house movement speciaal ontwikkeld voor de kleinere en dunnere kast dan zijn voorgangers, de smallere lugs, het domed saffier glas dat de BB58 tot leven laat komen en de rosé gouden indices. Voor mij klopt die gewoon…

Genoeg geklets, wat foto’s:

Maar, ik hoor jullie denken; wat is nou precies het dilemma? Nou, dat deel ik graag met jullie. Ik ben al enige tijd een beetje “gegrepen” door het goud virus. Dat begon met een Cartier Santos Galbée 1566 die ik heb overgenomen hier in het blauw, echter trok die me toch niet helemaal en heeft die het helaas niet lang volgehouden in de flipperritus:

Het “Goud Goud” is niet echt mijn ding is mijn conclusie. Ook Romeinse cijfers doen het niet helemaal en met zijn 29mm was die toch iets te klein.

Dus ben ik verder gaan denken hoe ik toch wat goud kan toevoegen in mijn collectie. Wat bleef hangen was een andere Seamaster. Na mijn eerde NA review van de Omega Seamaster 300 Black Ceramic blijft de Sedna Gold toch akelig veel in mijn hoofd spoken.

Wat vinden jullie? Sedna Gold of de Black Ceramic houden?:

Optie 1:
https://fratellowatches.imgix.net/2019/04/Omega-Seamaster300M.015.jpg
Bron

Optie 2:

Bron

  • Optie 1: Sedna Gold op rubber
  • Optie 2: Black Ceramic op staal en/of rubber houden

0 stemmers

Bedankt weer voor het lezen en tot de volgende!

Max

7 likes

Het gaat er natuurlijk om wat jij mooi vindt, maar ik denk dat die versies met goud weer een keer overwaaien zoals het two-twone in de jaren 1990. Staal blijft er gewoon.

3 likes

Ben het eens met @Arjen, het gaat erom wat jij mooi vindt, denk er zelf even goed over na en laat het bezinken wat je echt wilt hebben en meningen/pol van anderen is leuk maar laat je hierdoor niet beïnvloeden :+1:

1 like

Juist omdat je de bb al hebt zou ik de zwarte behouden. Beiden prachtige horloges overigens!

1 like

Ben benieuwd naar de oneindige wijsheid van dit mooie forum :slight_smile: . Maar inderdaad, goud kan weer een keertje uit de mode raken. Echter ben ik vooral bezig met wat mij aanspreekt. En de Sedna Gold versie straalt voor mijn gevoel een mooie “warmte” uit. Wat ik wel erg jammer vindt is dat de stalen band die er bij hoort net een beetje too much is voor mijn gevoel. Dus dan zou ik hem echt op rubber moeten dragen:

1 like