NA Tudor BB58

Vandaag heb ik mijn nieuwe Tudor BB58 opgehaald bij SC. Vorige maand heb ik mijn 16610LN ingeruild bij de koop van mijn 18238. Tijdens het bezit van de 16610LN had ik al twijfels, zou ik niet net zo blij zijn met een BB58? Een stalen sub was voor mij altijd hét horloge, maar bij het bezit van ze zaak was het al snel einde vermaak. Het helpt natuurlijk niet mee dat je ze regelmatig ziet in het wild.

Anyway ik heb de sub uiteindelijk ingeruild voor een DD. Daarna heb ik mijn DJ 41 nog verkocht. Het idee was om daarna een Tudor te kopen. Heb een poosje getwijfeld tussen de nieuwe Chrono en de BB58, uiteindelijk gaf het formaat (met name de hoogte van de kast) de doorslag.

Eerste bevindingen tov de 16610LN

• Ik word er net zo blij van als de 16610LN toen ik m net had
  • De band en met name de clasp voelt als een stap omhoog in kwaliteit.
  • Formaat is prima, draagt iets groter voor mijn gevoel dan een 16610LN (niet lug to lug maar in de breedte) maar nog steeds dikke prima.
  • Geen halve links in de band, daarom onmogelijk om een goede fit te krijgen met mijn polsmaat. Heb de keuze tussen iets te strak en iets te los. Ik draag m los en daarom lijkt ie wat dikker. De 16610LN heeft meer micro adjustment gaatjes op de clasp en heeft dit probleem daarom niet.
  • Het draaien van de bezel voelt enorm goedkoop aan tov de 16610LN.
  • De Lume is echt fantastisch. Beter dan de 16610LN.
  • De snowflake hands storen me niet gelukkig.

Tot zover mijn voorlopige bevindingen. Een conclusie volgt er niet want dit is allemaal zo subjectief als de pest. Een duur horloge koop je vooral op gevoel en niet op ratio. Ik ben er iig erg blij mee, ga m vaak dragen :slight_smile:

Als afsluiting een paar foto’s.

85 likes

Enjoy

9 likes

Toffe keuze! Ook gezien het feit dat je ‘terug’ stapt van Rolex naar Tudor. Hopelijk ga je er super veel plezier aan blijven beleven :slight_smile:

Groetjes van zijn broertje :crazy_face:

5 likes

Lekker man, genieten! Van harte met je NA. :blush: :+1:

1 like

Mooi ding! Geniet ervan!

1 like

Staat je goed, mooi NA! :ok_hand:

1 like

Uiteindelijk wil je toch een Tudor :wink: misschien een optie om extra gaatjes in de clasp te laten maken ?
Heb er zelf geen last van band past perfect.

Draag deze nu al weer 2 jaar bijna dagelijks .

4 likes

Goed om te horen. Neuh ik ga m op rubber zetten, in ieder geval in de zomer.

Heb er zelf wel wat last van. Mijn pols fluctueert nogal doorheen de dag, dus ik heb toch vaak een paar minder comfortabele momenten.

Heb hem nu ook op rubber gezet, maar ik moet een oplossing zoeken voor die sluiting.

3 likes

Blijft een mooie klok, veel plezier met je NA

1 like

Tja het mooiste zou zo’n soort easylink systeem zijn .
Anders zou extra gaatjes toch wel moeten kunnen .alleen moet je dan wel telkens een tooltje meenemen.
En dat terwijl Tudor toch de oplossing in eigen huis heeft met die prachtige Pelagos sluiting .

2 likes

Exact! Het lukt nog wel met een paperclip of tandenstoker maar het is niet ideaal.

Dat gezegd ben ik enorm moeilijk op dat vlak. In mijn Vanguard heb ik ook al een extra gat geprikt :grimacing:

2 likes

Nice! Geniet van je tudor :sunglasses:

1 like

Met een balpen lukt vaak ook wel.

2 likes

Prachtige Tudor, geniet ervan in goede gezondheid!

1 like

Dat is echt afhankelijk van je polsmaat…fantastisch horloge en sluiting maar ook hier mist dus de half link…gister heb ik hem verkocht :sob: :sob:…Tudor heeft hier echt de boot gemist…als je hierop googled kom je zoveel reacties tegen dat de Pelagos sluiting toch niet helemaal werkt zoals die zou moeten…3 mini micro adjustments en dan de flexibele stand. Op YouTube was er een gast die met verschillende knoopjes tussen de flexibele stand een ideale fit vond. Maar een 4k horloge en gerommel met knoopjes in de sluiting :face_with_hand_over_mouth: :thinking:
Jammer hoor :sob:

Gefeliciteerd trouwens…gaaf ding…kan niet wachten tot die van mij weer terugkomt van Tudor!!!

1 like

Mooie omschrijving. Ben ook in de “twijfel”
Ben benieuwd of ik mij niet ga storen aan de schroefjes/ pins aan de zijkant van de band. Had het liever strak gezien. En liever geen snowflake wijzer. Toch maar door sparen voor een Rolex Submariner?

Dan krijg je Steinhart-wijzers :slight_smile:

2 likes

Gefeliciteerd! Wel grappig… ik vond de bezel ‘action’ van mijn (inmiddels verkochte) BB blue eta juist geweldig!

2 likes