NA: Tudor Black Bay 36

In de afgelopen weken begon het weer te kriebelen, er moest een nieuw horloge komen. Ik wilde graag een all round horloge welke ik zowel casual als naar het werk kan dragen, op staal, rond de 36mm omdat ik dit een fijn formaat vind voor mijn 17cm pols. De collectie was op dat moment: 2 Nomos horloges (Tangente en Club Dunkel), vintage Zenith dresser en een Apple Watch. Eén van de Nomos horloges wilde ik opofferen en dit werd uiteindelijk de Club Dunkel, waardoor ik een horloge met donkere plaat terug wilde.

Ik heb zitten kijken naar een (vintage) DJ en een Explorer 114270, maar budget technisch voor nu niet haalbaar. Een prijsklasse daaronder werd ik al snel enthousiast van de Tudor Black Bay 36. Bij S&C had ik deze al eens zien liggen en was toen ook onder de indruk.

In mijn zoektocht zag ik dat het horloge voor een nette prijs in het grijze circuit werd aangeboden. Maar ik heb een voorkeur voor jong gebruikte horloges zodat bij het flipperen de afschrijving minimaal is. Uiteindelijk via een oproep op Uhrforum in contact gekomen met een actief lid daar die zijn BB36 wilde verkopen. In het Engels (want mijn Duits is niet wat het geweest is) tot een deal gekomen, wat research en alles leek legitiem, geld overgemaakt op maandag en donderdag het horloge binnen via UPS. Kreeg een berichtje van de verkoper dat het garantieboekje nog in de kluis lag en er ook zo snel mogelijk aan kwam. Echt een hele soepele transactie.

Dan veel belangrijker, de foto’s van de NA.

Het pakket was goed verpakt en zonder beschadigingen aangekomen, inclusief de aankoopbon van de verkoper. Heerlijk om zo’n doos voor het eerst open te maken.

Het horloge is oorspronkelijk in italie geleverd, een tag van de listprijs zat in de doos al vermoed ik dat dit horloge nooit voor die prijs is verkocht ;-). Ook de nato zit er bij die ongebruikt lijkt.

Prachtige zwarte plaat waarbij de wijzers door de weerspiegeling er echt uit kunnen springen.

Op de achterkant wel wat desk dive sporen, maar dat hoort erbij als je een tweedehands horloge koopt. Niets storends in ieder geval en de vorige eigenaar is duidelijk zuinig op het horloge geweest.

Er was al 1 schakel uit de band gehaald, ik heb de micro adjustment in de sluiting op de grootste stand gezet en het horloge past perfect om mijn pols. Iemand met veel grotere polsen moet dus wel opletten dat de band niet heel lang is (zelfde voor de meegeleverde nato). Omdat ik de afgelopen maanden alleen maar horloges op leer heb gedragen is het even wennen, maar de band is echt top kwaliteit en het horloge zit heerlijk om de pols.

Een vlugge foto van de lume, maar die doet het perfect.

Ik had vooraf kritiek gelezen over de uitstekende kroon, deze is inderdaad een beetje buiten proporties maar ik vind dit absoluut niet storend. Overall super blij met mijn nieuwe aankoop, hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik er verliefd op raak.

82 likes

Mooie aanwinst! Perfecte maat zo te zien. Geniet ervan!

1 like

Prachtig! Veel plezier ermee! Ik wil ‘m eigenlijk ook…

1 like

Topper en hij staat prachtig. Geniet ervan en leuke review…:+1:t2:

1 like

Denk dat zo een kroon er juist perfect bij past. 36mm is normaal vrij klein, dus nu oogt het toch net iets groter en stoerder. Mooi horloge. :ok_hand:

1 like

:+1:t2: mooi! En mocht de verliefdheidsfase onverhoopt eindigen en evenmin overgaan in houden van, dan kijk ik van harte uit naar het blauwe topic.

5 likes

Fraai horloge, Veel plezier ermee. 36 mm past je prima.

1 like

Heel fraai deze en een leuk verslag. Veel plezier ermee!

1 like

Mooi! Draagt ook een stukje groter dan 36 mm doet vermoeden. Gefeliciteerd!

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een zeer schone aanwinst van een befaamd horloge-huis!!
Ik wens je er een getrouwe tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel erg mooi! Gefeliciteerd met je NA!

1 like

Leuke review! Erg mooi, staat ook bij mij al een tijdje op mijn wensenlijst :slight_smile:

1 like

Mooie aanwinst hoor! Goede verhouding horloge/polsmaat ook, super! :+1:

1 like

Nice, proficiat

1 like

Gefeliciteerd met deze super aankoop! Staat je goed! :+1:t2: En …klein is fijn! :wink:

1 like

Heel mooi.
Van harte!!!

1 like

Gefeliciteerd met je erg mooie aanwinst en veel draagplezier!

1 like

Prachtige alrounder! Geniet ervan :blush:

1 like

Zeer mooie set👌
Veel draagplezier

1 like

Hij is prachtig!
Van harte en leuk dat de liefde groeit, mogelijk een blijver :+1:

Maat is ook mooi en staat je goed. Draag hem in gezondheid en geniet er maar van.

1 like