NA Tudor blackbay obesitas

Nou het is weer eens zo ver! Het verstand heeft het weer eens verloren van het gevoel. Ik ga jullie mee proberen te nemen door mijn gedachtegang en hoe dit alles heeft kunnen leiden tot mijn aankoop.

In het verleden heb ik een blackbay blue gehad. Geweldige klok! Maar ook wel erg dik met die "slabbed"sides en nogal oncomfortabel in combinatie met het gebrek aan snelverstelling. Weg ermee dus!

Fast forward. De Blackbay 36mm komt uit. Mijn vriendin wordt gek… Overal waar dit horloge ook maar zou kunnen liggen struin ik naar binnen en na lange tijd kan ik hem dan eindelijk (in het bijzijn van mijn vriendin) gaan passen. Jippie!!! Onee… Toch niet… Waar ik normaliter een 36mm klok best kan hebben in mijn optiek (zeker als ze voorzien zijn van lange lugs en een lichte wijzerplaat) schieten de verkoopster en mijn vriendin in een stuip als ze zien hoe onmogelijk klein de bb36 op mijn pols oogt. En ik, liefhebber van klassiek/militair/kleine diameters kan wel janken van de teleurstelling die ik op dat moment meemaak. Echt geen porum :frowning:

Helaas geen foto van de bb36 op mijn pols. Maar bij dezen het bewijs dat 36mm WEL kan bij mij.

Ondertussen alles wat ook maar enigszins duur is aan horloges weg gedaan en ik leefde nog lang en gelukkig…

Maar toen kwam Tudor met een nieuwigheidje op de proppen!! De Blackbay 41mm!! Eigenlijk bracht dit ook een lichte teleurstelling bij mij teweeg want ik zag een 39mm als perfecte sweetspot voor de blackbay… Maar helaas. Maar de interesse was geboren. Deze bb41 moest en zou ik toch eens gaan zien!

Gaan we weer een eindje vooruit. Dit weekend stond een fijn weekend met mijn meisje gepland in het door ons zo geliefde Antwerpen. Deze stad ken ik behoorlijk doordat ik voor mijn werk daar 1,5/2 jaar in hotel heb verbleven. Eerste wat ik ongeveer tegen mijn vriendin zei: Ik wil die BB41 zien!

Zo geschiede. Wij hebben allereerst heerlijk genoten van de Belgische specialiteiten:

Tot we niet meer helder zagen:

En zo werd het zaterdag en lopen we tegen het begin van de middag een juwelier binnen die officieel Rolex/Tudor servicepunt is. Even gezeten met de verkoper (leuke Belg). Totaal tegen mijn gewoonte in gevraagd of er nog wat met de prijs kon gebeuren en na wat onderhandelen (stel je hier niet te veel bij voor… Ik ben daar niet voor in de wieg gelegd) komen we op een zekere bodem voor de juwelier aan. Ik vind dit allemaal wel erg impulsief voelen dus spreek af dat het horloge achter wordt gelegd en ik met mijn meisje een paar biertjes ga nuttigen om het verhaal eens goed te overdenken.

Of het de zon was (die ons achtervolgde dit weekend) of de Seef-biertjes… We ware beiden erg overtuigd van het horloge en vonden het ook wel eens leuk “the full experience” mee te maken in plaats van shabby tweedehands horlogedealtjes :stuck_out_tongue:

Dus terug gegaan en nu de eigenaar van weer wat nieuws!!

Ik zei full experience he…

Over het horloge:
Hij is nog steeds hoog. Voelt een stuk lichter en platter dan de blackbay varianten met bezel.
De 41mm is voor het klassieke gevoel ruim aan de max maar de kast valt ruim binnen mijn pols en heeft op deze manier wel een hoop wrist presence :slight_smile:

Ik denk een mooie alleskunner!

110 likes

Grandioze aanwinst Bouke! Geniet er van!

1 like

Gaaf ding. Enjoy!

1 like

Past goed deze, en een onuitwisbare herinnering er bij :slight_smile:

1 like

Gaaf Bouke! Staat geweldig!

1 like

Topper Bouke en je maakt me erg nieuwsgierig :grimacing::thinking:

1 like

Hele mooie! Veel plezier ermee (Dat zal vast goedkomen :wink: )

1 like

Kijk, voor dit soort verhalen klik ik HF nou ongeveer 50 x per vrije dag aan!!

Mooie ervaring, mooi verhaal en een mooi horloge. Mijn eerste gedachte bij dit model was “hoe kunnen ze dat nou doen, een BlackBay zonder de kenmerkende grote bezel”. Maar ik moet zeggen, ik begin 'm steeds meer te waarderen.

Veel drink- en draagplezier!

Grt. Marco

4 likes

Oei mooi, moet gelijk aan de explorer 1 denken.

2 likes

Prachtig zeg! En goede foto’s ook :thumbsup:
Geniet ervan

1 like

Ik mis de foto’s in de supermarkt. Kun je gelijk wat winnen :+1:

1 like

Geniet ervan zoals ik van je verhaal!!
Die Waterloo was wel riskant…:thinking:

1 like

Grandioos! Topper

1 like

Ik denk dat de dames dit zagen…:smile:


Oogt inderdaad heel klein op een grote pols.

1 like

Erg leuk verhaal!

1 like

super!!

1 like

Ik was juist aan het balen van mijn foto’s :joy:

Op deze vind ik het nog wel kunnen (op foto)

Mooie aanwinst Bouke👌

Mooi die Tudor gefeliciteerd.
Ben toch benieuwd wat jou polsomvang is mede door de foto met de 36mm ( neem aan Rolex 126xxx ) om ?

1 like