Nou, daar is ie dan. Een grote stap van een ‘collectie’ naar een poging tot een single watch. Nouja, misschien 2 of 3 dan (bijna alles zit in verkoop proces behalve 2 stuks).
Al flink wat advies hier gevraagd - en gekregen, waarvoor dank! - en om me heen gekeken. Uiteindelijk een shortlist gemaakt, 2 exemplaren gepast … maar het is toch de Tudor geworden.
Ik liep een mooi exemplaar hier op HF tegen het lijf, en een mooie deal supersnel beklonken, met dank aan @SSFS (er zitten overigens nog 2 banden bij - Oyster en Vanguard Rubber - die zeer binnenkort hier in de aanbieding zullen staan :-))
Ik was benauwd door alle commentaren over omvang, dikte, gewicht, etc. Daarnaast de verhalen dat het horloge top is (als je het kunt hebben), maar de bracelet weer beroerd. Nep-rivets, sluiting met beperkte flexibiliteit, etc.
Dus het was nog even spannend om van een exemplaar dat ik gepast had op leer, naar een volledig stalen versie te gaan. Maar ik denk dat ik geluk heb. Ding zit als gegoten. Moest even extra schakeltje erin zetten, en de sluiting wat losser, maar het is een feest! Wat een prachtig horloge.