NA | Tudor Pelagos 25600TN + Rubberen band (#151)

Tien minuutjes. Langer heeft de ISOfrane er vanmiddag niet aan gehangen. De foto’s hierboven geven deze combinatie wel een beetje een ‘vlak’ beeld. In het echt ziet het er wel ietsie spannender uit. Ik zou er zelfs wel aan kunnen wennen, in tegenstelling tot rubber met solid end links zoals Crafter Blue banden enzo.

Dat soort banden zijn niet aan mij besteed, net als trouwens de OEM rubberen band. Vind ze allemaal best leuk, maar als 't niet hoeft liever niet. :wink:

Maar goed, titanium vind ik 't mooist … :sunglasses: en zo hou ik hem voorlopig om de pols. Dag & nacht!

10 likes

Mooi zo met die lume :ok_hand:

1 like

Dacht ik ook…

6 likes

Lekker fris man, zo’n blauwe! :heart_eyes: Ik heb vandaag even alle versies vastgehouden, omdat ik een nieuwe naast die van mij moest hebben. Is wel echt een topper hoor, de Pelagos. Allemaal. Eigen smoel, prachtige kast en fraaie afwerking. Schot in de roos van Tudor wat mij betreft.

Hoe bevalt 'ie jou Erik?
Ps mooie foto! :ok_hand:

Hij bevalt me erg goed, wel echt als ‘zomer’ horloge hoor. :+1:

2 likes

Vanavond ook even een Erika’s Vintage MN™ Strap geprobeerd. Ook niet gek, als een soort van ‘vakantiedingetje’ … :sunglasses: maar de originele titanium band is én blijft gewoon mijn absolute favoriet op deze duker.

5 likes

:persevere:

2 likes

lekker die metalen bandtool tegen die kastpoot, zit er dadelijk weer een kras op :joy:

1 like

Haha, ûh… ik ben echt een ontzettende nerd wat dat aangaat. Ik heb hem er voor de foto bewust (héél erg voorzichtig) zo bij gelegd. Oh en bandjes wisselen doe ik altijd met plakband op de lugs. Heb een bloedhekel aan krassen op de kast.

I know. Het is een gebruiksvoorwerp dus krassen horen erbij etc. Maar toch, als ik het bewust kan voorkomen doe ik dat. Niet voor de verkoop, voor mijzelf.

Soort van obsessief-compulsief dingetje denk ik?! :wink:

3 likes

Blijf oppassen met Ti, is zachter dan horlogekast-RVS.

1 like

Dat ligt er maar net aan welke grade Ti. Pelagos is grade 2 en idd zachter. Omega gebruikt grade 5 wat volgens mij juist harder is dan RVS.

2 likes

Als grade 5 ook ‘krasvaster’ betekent, dan OK.

1 like

Over de ‘krasvastheid’ van de Pelagos en welk Ti zachter/harder is staat het hele horloge-internet al volgeschreven. Over het verwijderen van krassen overigens ook. Eentje heb ik voor mijzelf wel even bookgemarked: Men neme een gummetje … :sunglasses:

Overigens de sluiting van de band en het achterdeksel zijn van staal.

Daardoor ook een beetje kleurverschil, iets wat in het echt overigens minder storend is dan deze foto doet vermoeden. Het valt (mij) niet heel erg op.

5 likes

Het blauwe gumgedeelte bevat fijngestampt, door doek gezeefd glas dat vervolgens wordt uitgeselecteerd. Heb dat in mijn opleidingstijd gebruikt bij het corrigeren van inkttekeningen op transparant tekenpapier. Sneller werkten de glasvezelborsteltjes.

3 likes

@RLC, ik had je nog een plaatje beloofd van de 3 banden aan elkaar geknoopt. Als eerder aangegeven is het ‘middelste stuk’ bedoeld als verlenging, soort van duikextensie voor de rubberen band.

Dat ziet er gesloten als volgt uit:

De bovenste is de normale band, zoals jij en ik die in het dagelijks leven zouden dragen. Eronder staat dezelfde band met het ‘derde deel’ ertussen, verlengd dus.

Dat dus. Het is exact wat @HanDavinci (en ook @WillemC) al schreef. Het ziet er ingenieus uit, dat is het ook. Ik zou het zelf niet missen, hadden ze het extra verlengbandje er niet bijgedaan. Ga dit zelf echt nooit gebruiken! :rofl:

Hoop dat met dit plaatje jouw vraag (nogmaals) is beantwoord. :slight_smile:

3 likes

Top thanks! Zeer illustratief! :sunglasses::+1:
The Tudor Pelagos is growing on me :yum:

2 likes

Dan heb ik nog een andere kleine vraag. Hoe zit het met de rubberen band en de end links? Want die blijven zitten zie ik op de foto’s. Moet je die los halen van de metalen band?

1 like

De Tudor Pelagos blijft een schitterend horloge. Veel plezier van deze NA!

1 like

Yep, maar die zitten los hè. Zitten alleen met de pushpins aan de titanium band. Dus dat is allemaal een fluitje van een cent en het past prima zoals je ook kunt zien op de foto’s hierboven!

Dat snap ik wel. Ik vind het ook echt een héél erg mooi horloge, met een heel sterk Rolex DNA vwb. bijvoorbeeld de afwerking. Die is echt helemaal top!

De band is bijvoorbeeld gewoon nog een Oyster, exact hetzelfde als bij het grote broertje. Deze Pelagos is dé uitdager van de Rolex Sea-Dweller en ik moet zeggen, de missie is erg geslaagd met behoud van een eigen Tudor smoel. Leuk. Draagt door zijn gewicht ook fijn! Ik ben er nog steeds bijzonder blij mee. :sunglasses:

Deze NA gaat eigenlijk over mijn eerste Pelagos, waar ik alweer een tijd geleden afscheid van heb genomen.

Vandaag heb ik er plots weer eentje gekocht. Dezelfde uitvoering, ook in nieuwstaat en helemaal compleet. Waarom weer? Simpel, … omdat de(ze) Pelagos een horloge is wat ik ontzettend mooi vind! Telkens weer als ik hem voorbij zie komen begint het te kriebelen en nu deed zich de kans voor er weer eentje aan de pols te knopen. Zo gezegd, zo gedaan.

NB Het is niet ‘mijn’ oude.
Die wordt nog steeds met veel plezier (hoop ik!) gedragen door @Dr.Doc. :sunglasses:

20 likes