NA Tudor Prince Date+Day 76200 [picture heavy]

Hihi :shushing_face:

2 likes

Deze mag weg inderdaad :wink:

1 like

Lekker subtiel shirtje ook. :joy:

Ik hou het voorlopig nog even hier bij.

2 likes

Wat is het verhaal nou achter die Jetco modellen? De prijs is flink onder list, want ze zijn een grey in HK die veel Princen heeft? Dus stel je haalt een Tudor boutique, is het horloge een stuk duurder?

1 like

Deze modellen zal je niet meer in een Tudor Boutique kunnen kopen. Het zijn de laatste exemplaren van de tijd dat Tudor nog Rolex kasten gebruikte. Tegenwoordig zijn ze een eigen weg ingeslagen. Verder kun je nog In Denemarken terecht via Chrono24 maar dat is duurder dan uit HongKong. En of de prijs flink onder list is weet ik niet omdat je hierover geen info meer kan vinden. Ik weet wel dat de prijs zal gaan stijgen als de voorraad op is.

2 likes

Got it, dank je! Es kijken wat de mogelijk incoming Mido doet, anders zou er zomaar nog eentje kunnen komen uit HK.

1 like

Hoi Dreski,
Dit begrijp ik niet helemaal: de 76200 kost bij Your watches.com uit Denemarken 1.999 eur all inn.

Bij Jetco kost het omgerekend naar euro’s: 1560 eur. Hier komt sowieso BTW bovenop Ad 328, dus samen zo’n EUR 1.890. Mijn inschatting is dat invoerrechten en-kosten samen meer bedragen dan 120 eur. Dan is Hong Hong niet goedkoper, of zie ik iets over het hoofd?

Waar haal je deze informatie vandaan?

Nou ik was net precies dezelfde berekening aan het maken! Overigens zijn invoerrechten op horloges maar 0,80 maximaal (als ik de Belastingdienstwebsite goed lees hier)

1 like

Het enige wat nog bij die 328 komt is de fee die de vervoerder (in mijn geval was dat UPS) rekent om de inklaring te verzorgen. Ik kwam in totaal niet boven de 350 aan extra kosten uit

1 like

Dus bij jou was die fee ongeveer €22,-?

DHL zegt dat ze 2% admin kosten rekenen met een minimum van €14,50. Ze gebruiken het woord ‘inklaringskosten’ niet, maar dat lijkt het wel te zijn.

1 like

Misschien een stomme vraag maar wat is er van echt goud bij deze modellen. Bedoel dan de bezel, indices en band enz?

Wat je ‘goudkleurig’ ziet, is 18k massief goud. Bij de nieuwe modellen van de Date+Day dan. Volgens mij was de vorige serie gold-plated, maar misschien dat @jp3007 dat wel weet.

1 like

Alle Prince modellen staan nog steeds wel op de site van Tudor in Hongkong, echter worden er op Chrono24 nog maar een paar modellen aangeboden. De rest lijkt niet meer beschikbaar te zijn.

2 likes

Thx @D.R & @Thomas96 ,

Volgens mij is de conclusie dat de twee inkoopkanalen uitdelijk niet meer dan100 eur van elkaar afwijken. Ik heb vooral gekozen voor de Denemarken route ivm “iets minder gedoe” en minder risico. Dit is nou het fijne van deze horloges, linksom of rechtsom, het blijven (relatief gezien) koopjes! :sunglasses:

3 likes

Dit klopt niet helemaal dacht ik want volgens mij zijn de nieuwe banden gold capped en niet solide gouden schakels. De kroon en bezel zijn wel solide 18k goud.

1 like

Mijn model M76213-0001 is zo een 220 euro duurder als ik hem via Denemarken had gekocht. Dat is toch een flink verschil.

2 likes

De oudere modellen hebben ook (afhankelijk van het model) 14k of 18k vol gouden bezel en kroon.

De schakels op de band zijn wel plated.

Mijne is 18k, gewis.

4 likes

Ik ben wel benieuwd of deze Deense winkel ook echt beschikt over deze voorraad of dat zij op hun beurt een bestelling plaatsen in HK, want dat zie je wel vaker op C24 natuurlijk.

1 like

Ja levert ze toch 200 euro op.

1 like