Gisteren deze prachtige Tudor opgehaald bij een gewaardeerde forumgenoot. De kast van 36mm maakt dat hij zeer goed draagbaar is op mijn bescheiden polsen. De gouden fluted bezel en gouden wijzerplaat geven het horloge een hoog bling gehalte, iets dat ik niet eerder aangedurfd heb maar ik vind dat ik het goed kan hebben al zeg ik het zelf
De band is van het type rammel en de clasp lijkt op iets dat vele decennia geleden is gemaakt. Desondanks voelt hij niet goedkoop aan, hij is juist zeer comfortabel en geeft een vintage gevoel. De band is gelukkig ook geen epilator. Ik vreesde daarvoor omdat hij erg leek op de band die op de Tudor 1926 zit.
Soms koop ik een horloge met de intentie het ‘even te proberen’ om hem vervolgens redelijk snel weer door te verkopen. Zo dacht ik ook over dit horloge voordat ik hem om de pols had. Na een kleine dag dragen denk ik daar toch heel anders over. Grote kans dat dit Godsgeschenk nog lange tijd in de collectie blijft.
Zojuist ook maar gelijk een paar plaatjes geschoten.
Vind het een horloge met een hoog “mooi-gevoel”. Heb hem recent om de pols gehad maar bij mij won het “maat-gevoel”. Desalniettemin, gefeliciteerd met je NA👍🏻
Zwarte of zilveren plaat heeft de voorkeur, maar gouden plaat zoals jou zou ook nog kunnen. Effen gouden plaat is te saai voor me
Denk na de zomer eens een zoektocht starten naar eentje, nu nog wat vroeg want heb juist m’n seamaster
Die met zwarte plaat is erg mooi maar nauwelijks te vinden dacht ik. Die met zilveren plaat had ik al bijna een jaar op mijn shortlist staan maar nooit gekocht omdat ik al een paar horloges heb met een lichte wijzerplaat.
Hij stond heel hoog op de wish-list, maar mijn vermoeden was al wel dat ik hem te klein zou vinden. Dat bleek ook echt zo te zijn in het echt toen hij om de pols zat. Mijn Breitling chronomat is met zijn 39mm gevoelsmatig mijn ondergrens.
Maar eerlijk is eerlijk, ik blijf dit horloge wel mooi vinden👍🏻