na tudor

best hf vrienden .

vandaag een leuk project binnen gekregen .

een 9 k tudor .

de kroon en stift mist , voor de rest compleet en netjes …

mocht iemand nog een stift en / of kroon hebben liggen , dan verneem ik het graag :wink:

alleen de wijzerplaat is ietwat vuil , heeft iemand nog wat schoonmaaksuggesties , of zo laten

zie foto’s .

de laatste foto is te illustratie van de binnenkant deksel .
mvg ck

13 likes

Mooi project. Kan je niet helpen, maar wens je veel succes


Mooie wijzerplaat :heart_eyes:

1 like

Zouden ze die onderdelen niet in 1 of andere schuif hebben liggen bij een officiële hersteller zoals bvb. Bouverne te Gent?
Prachtig horloge!

Succes met dit project. Graag zie ik het eindresultaat

ik heb even zitten googelen , er zijn verschillende uurwerken gebruikt in dit type horloge , maar in dit geval blijkt het om een as cal 1137 / 94 te gaan .

zie foto .

1 like

succes , ben benieuwd

Prachtige aanwinst, hoop dat het allemaal lukt .

https://www.windingstems.com/a-schild.php?caliber=1194

Hier dus, en dan nog even via CousinsUK of eBay een correcte kroon vinden. Even zelf wat doorspitwerk verrichten hoe die er uit gezien zal hebben, en hoe groot deze geweest zal zijn. Let ook op de as-diameter…! En zelf op maat maken en afwerken, hoop dat je dit kunt.

Die opwindassen-boer zit in Delft trouwens. Maar aan ter plekke afhalen doen ze niet. :grin:

Wijzerplaat - afblijven, het wordt alleen maar erger als je er aan gaat lopen k*tten.

Gaaf project! Voor een ander :wink:
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

bedankt voor het meedenken , nu maar hopen dat mijn horlogemaker. er ook heil in ziet :slightly_smiling_face:

Hoe je de opwindstift op maat maakt kun je hier lezen:

update ! dit is hem geworden . kroon en stift was noch even lastig , maar toch gelukt .

13 likes

Prachtig horloge geworden. Veel plezier ermee!

Lekker hoor!
Geniet, en niet met mate :sweat_smile:

Enjoy. Mooi resultaat :+1:t2:

Mooi vintage project , enjoy!

Mooi zeg, prachtig stuk. Gefeliciteerd!

bedankt voor jullie reacties . ik ben er ook wel happy mee , hij moest alleen voor het mooie iets groter zijn .