Ergens in februari “ge-backt” op kickstarter en vandaag binnen. UBIQ’s DUAL series 01. De “Seaset” versie. https://ubiqwatches.com/
De review van het pre-productie model waren behoorlijk lovend, zowel over het designs als de kwaliteit. Ik heb niet zoveel met duikers maar deze sprak me direct heel erg aan. De support en aandacht van de eigenaar gedurende de realisatie was uitmuntend, dus geen enkel moment zorgen gemaakt over deze KS campaign.
En vandaag dus in den lijve mogen aanschouwen. En (heel kort) dragen. Het is echt wel een beauty, vooral de aluminium sand-blasted bezel is een eye-catcher. Hij oogt wat kleiner dan ik me had voorgesteld, en dat heeft waarschijnlijk te maken met mijn gebrek aan ervaring met duikhorloges waar de bezel natuurlijk een deel van de case size inneemt ten koste van de dial. Het horloge voelt wel zeer solide op de pols en de verschillende designkeuzes op de dial en kast komen hele goed tot hun recht.
Ook even de meegeleverde rubber strap geprobeerd. Die zit lekker en misstaat op zich niet bij het horloge. Maar de fel orange kleur is wel heel erg zomers en dus beperkt bruikbaar vind ik.
Extreem content mee. Als ik toch één ding zou mogen aanpassen, dan zou ik hem misschien 1 of 2 mm groter maken. Wat foto’s (sorry, minder goed gelukt dan gehoopt en merkte later pas dat ik de kroon niet had teruggeschroefd.)
Zelf vond ik vooral de witte variant goed gelukt. Dit gaat wat kleur betreft wat te ver voor wat ik regelmatig zou willen dragen, maar het is wel leuk. De schakels lijken een tikkeltje groot en de end link sluit niet geheel aan bij de vorm van de armpjes, tenminste zo lijkt het. Ik vind dat soort details belangrijk voor een stalen band. Verder was het gewoon een ijzersterk designvoorstel voor de liefhebbers van kleurrijk informeel.