NA uit Japan: King Seiko Vanac.

Meer dan twee jaar geleden schreef ik op het forum al:

Maar dat is een lastige zoektocht omdat ze alleen in Japan verkocht werden en er veel modellen zijn die ik niet zo mooi vind. Ook zij ze vaak in wat mindere staat, zonder band of Vanac sluiting, de facet glaasjes krassen snel, de gold plating gesleten of net als veel King Seiko’s gepolijst geweest. Ik heb dus altijd wel met een schuin oog naar de horloges gekeken en een week of 2 terug eindelijk een leuk exemplaar gewonnen.

De KS Vanac lijn is misschien wel de gekste horlogelijn die Seiko ooit uitgebracht heeft. met een Twents accent “Pure discooo”. De kwaliteit van de King Seiko lijn maar dan met een funky 70s ontwerp. Ik vond de meeste ontwerpen wel cool, maar echt mooi vind ik ze zelden met al het two-tone of absurde kastvormen.

Wie verzint het he? Alsof je van een of andere gekke concept schets meteen een productie model maakt. :smile:

Pakketjes uit Japan zijn altijd spannend omdat je met de vage beschrijvingen niet weet wat je kan verwachten. Heel veel wordt verkocht “as is” zonder dat je precies weet hoe het werkt. Soms valt het mee, soms valt het tegen. Wat wel altijd tegen valt is de rekening van onze vrienden van de douane. :upside_down_face::upside_down_face:

Ze waren ook nog zo aardig geweest er een doosje bij te doen.

Huh zelfs een vintage Seiko doos? Dat was er niet bij vermeld dat die er bij zat. Leuke verrassing.

Ik heb dit model uitgekozen vanwege de mooie en strakke kast met geintegreerde band, gaaf facet glas en leuke wijzerplaat. Het combineert sommige van de leuke 70s design features zonder dat het over de top wordt. Je deze niet alleen apart vinden, maar ook gewoon nog mooi vinden. :sunglasses: Het model van de laatste foto, 3e van links op de onderste rij van de fotos van de catalogus.

Het horloge is niet perfect maar nog erg strak. Ik moet alleen nog even kijken hoe ik wat van de oppervlakkige corrosie van de bracelet kan halen. Iemand tips daar voor?

83 likes

Gaaf man :ok_hand::heart_eyes:

1 like

Van harte met je 965e Seiko! :balloon: :tada: :confetti_ball:

8 likes

Ik vind deze cool. Lekker eigenwijs ontwerp :ok_hand:

1 like

Gaaf, bijzonder geval! :+1:t2:

1 like

Mooi zeg; onseiko!!!

1 like

Leuk ding, gefeliciteerd met de aanwinst :+1:

1 like

Ik ben gek op discooooooo modellen. Geweldig!

1 like

Wow, heel gaaf! Ik houd ervan :ok_hand:t2:

1 like

Leuk, gefeliciteerd. Ik heb ook wel eens met een scheef oog naar een vanac gekeken. Leuk dat je de stap hebt genomen.

1 like

Proficiat met deze mooie Vanac :+1:t2:

1 like

Wauw, wat mooi, ken dit helemaal niet. Thanks voor het delen en gefeliciteerd met de aanschaf.:grinning::+1:

1 like

Heel gaaf! Glas ziet er ook goed uit, ik heb destijds lang gezocht naar een passend glas voor die van mij. En mazzel dat de band lang genoeg is :slight_smile:

7 likes

:ok_hand::+1:

10 likes

Gefeliciteerd met deze aanwinst!
Ik vind het een erg cool horloge!

1 like

:star_struck: Gefeliciteerd :clap:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Ik vind de kast en band heel erg vet. Ook gaf ik nog nooit gehoord van Vanac. Interessant topic!

1 like

Heel mooi exemplaar. :ok_hand: Prachtige aanwinst. :+1:

1 like

Wauw, gefeliciteerd met je NA! :+1:

1 like