Het moet enkele jaren geleden zijn dat ik een NA schreef, maar voor deze maak ik graag een uitzondering.
Begin 2021 had ik al eens een 2518.30 gekocht en toen al was ik volledig verkocht aan de look, feel en bovendien de waanzinnige pasvorm en comfort.
Helaas had ik in die periode het welgekende horlogevirus opgelopen en bovendien had ik mijn beste vriend besmet.
In de maanden voordien had ik al zo’n 25 horloges gekocht en verkocht, ik was in de volle ontdekkingsfase en mijn vriend had ze zowat allemaal gezien en gepast.
We waren het er unaniem over eens. De Aqua Terra is voor ons zowat het mooiste sporthorloge dat we ooit op de pols hadden gehad.
Mijn vriend heeft me toen de oren van de kop gejankt om het horloge over te nemen en ik had toen zo’n horloge-onrust dat ik ervan overtuigd was dat er nog wel een next best thing voor mezelf aankwam.
Aqua Terra dus verkocht en in diezelfde periode een nieuwe zaak begonnen waardoor de horlogehobby op de achtergrond schoof. Ondanks dat bleef ik wel in the loop qua horlogenieuws en ging ik op citytrips alle horloges op mijn mentale wishlist passen.
Bijna 4 jaar jaar na datum heb ik horlogerust gevonden en geaccepteerd dat de Aqua Terra van de eerste generatie aansluit bij mij als mens en alles is wat ik persoonlijk van een horloge verlang:
- gebouwd als een tank, maar toch klassevol
- gerenommeerd merk, zonder opzichtig te zijn
- 36mm en niet bulky
- kan werkelijk op iedere outfit gedragen worden die ik in de kast hangen heb, van zwemshort tot business-casual kostuum
- super handig in gebruik. Vrij rudimentair afgewerkte Quartz, maar gewoon een steengoed werkend caliber
De aankoop verliep deze keer jammer genoeg niet zonder slag of stoot. Ik had het horloge online gekocht op basis van misleidende foto’s. Bij aankomst bleek het horloge intern flinke waterschade te hebben. Het horloge heeft ondertussen een nieuwe wijzerplaat en wijzerset en de nodige grote beurt gekregen. Ik heb 'm niet laten polijsten, het beetje wear & tear vind ik wel z’n charme hebben.
De collectie is ondertussen ook flink uitgedund, van 12 naar 4 horloges. De mentale rust en de blijdschap groter dan ooit.
Genoeg geleuterd, enkele plaatjes.