Jaja, deze Olevs komt uit een heel klein stukje China waar alles net even anders is dan op de rest van de wereld.
Het is eigenlijk een geheim stukje China waar maar weinig mensen vanaf weten.
Maar daar wij 1 grote HF familie zijn, wil ik dat met jullie delen, maar het moet verder wel geheim blijven natuurlijk.
Dus hou het voor je HF leden
China is een groot land, maar in dat grote land is een klein stukje China wat verschilt met de rest van de wereld.
De tijdwaarneming is daar anders dan op de rest van de wereld, zo ook de dagen, maanden en jaren. Je wordt daar ook een stuk ouder dan op de rest van de wereld.
Normaal bestaat een jaar uit 8760 uur, met uitzondering van een schrikkeljaar, dan is het 8784 uur.
Maar juist op die geheime plek in China heeft een jaar altijd 11.232 uur, hoe zit dat nu.
Eigenlijk heel simpel, elke maand daar heeft 39 dagen. Dat kleine stukje China draait net even anders dan de aarde om zijn as. Verder is alles gelijk aan de rest van China, men maakt daar ook producten/horloges zoals in de rest van China.
Maar ja die horloges lopen even anders dan elders in China, vandaar dat ook de datum anders is. Om aan zo’n horloge te komen moet je echt hele goede spirituele contacten hebben in China.
Normaal verkopen zij de horloges alleen in het geheime gedeelte van China.
De zwaartekracht in dat stukje wisselt, vandaar dat men een speciale tourbillon op z’n Chinees heeft gemaakt.
Je ziet het niet, maar hij zit er verborgen in.
Enige wat je kunt zien is de balans, maar wat wij aardse mensen niet kunnen zien is dat deze in een kooi zit en draait in het uurwerk.
De prijzen in dat kleine stukje zijn ook een fractie van een normaal tourbillon horloge, voor nog geen 4 donnie’s (in het haags, 4 joeten) kan je die daar kopen, als je er woont natuurlijk.
Ik heb het geluk gehad, goede contacten te hebben aldaar
Oke genoeg dom gel*ld, maar wel leuk als je dit horloge ziet
Natuurlijk kon ik hem terug sturen of mijn geld terug krijgen, wilde ik dat?
Nee natuurlijk niet, vind het wel leuk hoe de Chinezen soms foutjes maken
Vandaag is het 9 mei 2025, maar in China is het vandaag 39 april 2025. Ga dus geen moeite doen om die 4 joeten terug te krijgen, tis en blijft grappig toch
Ondanks het foutje, toch een leuk horloge met een datumvenster op 12 uur en een Chinese tourbillon.
Nu klinkt bovenstaand heel negatief, maar ik heb nog een ander horloge van Olevs.
Deze heeft een draaiende dial met op de dial sterren met lume, daarnaast ook een maanfase en een datum pointer en die loopt echt zoals een automaat hoort te lopen.
Dus hoe ze het kunnen maken voor die prijs, schiet mij maar lek
Toch maar even de specs melden:
Automaat
model 9910 two tone
Er zit een Citizen uurwerk in, kaliber is onbekend, ga hem niet open maken.
Natuurlijk is het gewoon een open hart, maar in China noemt men dat heel slim tourbillon design
dial is 42mm
hardlex glas
dikte 13mm
functies: 2e tijd zone, dag en datum (maanden duren alleen wat langer ) 3 ATM
Romeinse cijfers met daarboven kleine lume dots, ook de wijzers hebben lume
Band: 20mm
vlindersluiting, dus doorlopende band
Foto’s gemaakt door Assie, tja dat moet zegt ze. O ja, met de foto van de lume was ze niet tevreden moest ik erbij zeggen. Ik zeg laat gaan joh
Bedankt voor het lezen, hoop op een . Niet verplicht natuurlijk
Fijne avond en weekend