NA: Universal Geneve Polerouter s20214-4 & Polerouter only topic

Dankjewel, het was een lange zoektocht. Het is met 100% zekerheid niet die je op internet gezien hebt.

Ik heb hem van een verzamelaar uit Luzern gekocht en er CHF 1750 (opt moment EUR1640) voor betaald. Hij is zijn collectie aan het afbouwen. Die Polerouter heeft sinds 1995 in een kluis gelegen en is daardoor redelijk goed bewaard gebleven. De service is alleen broodnodig.
Het “probleem” hier in Zwitserland is, is dat de Service tussen de 5-6 uren gaat duren en ze hier tussen de CHF 160-200 per uur vragen. Een service kost hier dus vanaf EUR 750. Ik ben nu aan het kijken of ik een goede horlogemaker (het liefst een Microrotor spezialist/liefhebber) in NL of Duitsland kan vinden.
Wat heeft die Service in Brussel gekost?

Groeten Erik

1 like

Iemand vroeg nog naar een fotootje van de kroon. Ik heb er vanochtend snel eentje gemaakt en ook nog een fotootje van het .69 binnenwerk van de verkoop erbij gedaan :slight_smile:

3 likes

Zelf heb ik de mijne op zwart (struisvogel) leer.

4 likes

Mooi horloge! Ik ben ook nog steeds op zoek naar een mooi exemplaar… trouwens, ik woon ook in de omgeving Luzern, heb jij toevallig nog wat goede (vintage) dealers die je kan aanbevelen? Nu ben ik redelijk beperkt tot de Pre-owned van Bucherer

1 like

Nee zit niet in een echte Scene ofzo
Ik heb mijne bij rat1952 op ricardo

https://www.ricardo.ch/de/shop/rat1952/ratings

1 like

dan was het toch dezelfde :). Als ik het geld zelf had gehad had ik hem proberen kopen echt tof dat hij hier iemand gevonden heeft.

Op een nieuwe cognac

17 likes

:ok_hand:

Knap horloge! Ik vind bruin op zwart doorgaans wel erg tricky…

2 likes

Dat roep ik ook steeds tegen MEZ1995, maar hij deelt die mening niet :stuck_out_tongue:

1 like

Jaa is een experiment, wellicht volledig zwart ook nog eens testen

Mooier ;). Geen contrasterende stitches doen… dat haalt een band altijd van ‘formeel’ naar meer casual… en dat misstaat zo’n glimmende polerouter in mijn ogen.

2 likes

ik vind het heel mooi staan, casual of formeel.

2 likes

Ik blijf me iedere keer weer verbazen over alle verschillende modellen. Niet zo verfijnd als de klassieke mooie genta cases, maar wel weer een bijzondere dial textuur van deze Polerouter Jet 20355-5

Helaas weer in de VS, zoals zoveel moois van OF

https://omegaforums.net/threads/50s-universal-polerouter-jet.123071/

10 likes

Klopt! Mooie plaat.

Ik ben ook verliefd op mijn rose gouden polerouter… de helft is sunburst, de andere helft cirkelvormige brush.

Aan dit soort polerouters zie je wel wat Ug kon.

18 likes

Ja! prachtig. Weer zo’n detail dat je echt moet leren herkennen.
@septentrio had dat laatst ook prachtig in beeld gebracht bij zijn nieuwe Tissot zakhorloge :ok_hand:

1 like

Heel mooi :heart_eyes:

Zou die plaat op de jet wel legit zijn? Ik vind dat altijd lastig te zien met teveel actie op de plaat. De print lijkt niet strak genoeg (bijv bij automatic)… then again… hij ziet er wel strak uit voor de rest.

ik zat er net naar te kijken. Die letters zijn wel wat slordig/scheef :face_with_monocle:
@mafkees, @D.F40, @septentrio : mr redial, melden bij de servicebalie aub

Weet je wat nu het grappige is? De vertikale en horizontale sector lijn zijn high polished op die rose plaat ook nog.

Heel gaaf. Zie ik rolex niet doen :stuck_out_tongue:

Ja… maar is dat bedrog? Komt het door de “guilloche” ( of hoe heet het)?

1 like