NA: Universal Geneve Polerouter s20214-4 & Polerouter only topic

Heel erg mooi!

Heb je nog wat UG gespen over :wink:?

1 like

Echt prachtig!

1 like

Ja, en nog wat mooie stalen polerouters misschien :wink:
Prachtig hoor, zo’n complete polerouter!

3 likes

Prachtig! Wat staat de polerouter (date) hoog op mijn lijstje zeg… helemaal in deze configuratie met zwarte plaat. door deze wristshots schuift die nog even wat plekjes door🔝 Ik wacht geduldig af tot die eens ergens toevallig in goede staat voorbij komt

1 like

Geduld ga je nodig hebben…
Duurde bij mij meer dan 3 maanden denk ik.
Het aandeel redials online is enorm :confounded:

2 likes

is inderdaad behoorlijk oppassen. vind er maar eens een in mooie staat en toch volledig origineel… de wereld van de polerouters blijft toch nog enigszins ongewis voor mij met alle mogelijke varianten (al hebt dit topic wel ontzettend) Er zit daarom voor mij niet heel veel meer op dan afwachten totdat die bij een voor mij betrouwbare zaak eens voorbij komt… helaas zijn die dan weer binnen no time weg. helaas zo al eens naast de boot gevist.

2 likes

Heb er helaas geen over!

De 14mm sluitingen komen zo nu en dan nog eens online.

De 16mm echter vrijwel niet, heb hier sinds April dagelijks naar gezocht en pas twee weken geleden gevonden.

1 like

Bedankt :smiley: is nogsteeds mijn favoriete horloge van heel mijn collectie!

1 like

Je hebt hem misschien al op insta voorbij zien komen maar ik heb eindelijk mijn20217-5 terug. (Service was wat langer dan verwacht met corona en vakantie) leuke toevoeging is de ring die gemaakt is door huguenin freres die ook de kast van de polerouter maakte.

8 likes

Hallo lezers,
weten jullie misschien een goede horloge maker die een betrouwbare revision uitvoeren kan?

Ik ben onlangs eigenaar van een piekfijne UG Polerouter 869111/04 die sinds 1995 in een kluis gelegen heeft. T hele klokkie moet uitelkaar, schoongemaakt worden en vers gesmeerd worden. Ben alleen erg bang dat een horlogemaker met weinig ervaring iets sloopt. De slate black wijzerplaat is namelijk erg fragiel…

Groetjes Erik

1 like

Wie heeft die service utitgevoerd? was je tevreden?

groetjes erik

Hier nog een fotootje ervan :slight_smile:

15 likes

Geweldig exemplaar!

1 like

prachtig! Ziet er nog heel strak uit hoor. Hele mooie aanwinst!
Nu nog een 19mm bandje erbij :wink:

waar heb je m laten servicen?

Ik heb het horloge gekocht bij @AmsterdamVintageWatches.
Zij hebben het laten servicen voordat het verkocht werd. Waar weet ik niet.

Zet aub er een 19mm bandje op… met de speling op de springbars kan het bandje los komen.
Lijkt een hele mooie. Heb je een foto van de kroon?

Artisans du temps in Brussel. Wel duur maar ja ook goede service. Ga volgende keer toch ergens anders laten servicen.

1 like

Mooie aanwinst ik heb er onlangs ook een zien langskomen voor een mooie prijs geen idee of het dezelfde is maar heel mooi ding met originele kroon vermoed ik

1 like

Hoi Ruud, natuurlijk!
Ik heb hem zo afgehaald en ga hem niet dragen voordat hij een goede service ondergaan is.

Ik weet alleen nog niet wat voor Bandje ik erop zal doen: Wat vind jij mooi? Heb je een voorstel?
Er zijn mooie voorbeelden van leren whisky-kleurige en grijze bandjes.

Omdat ik een nieuew gebruiker ben, kan ik de bronnen niet erbij plaatsen.

Het bovenste plaatje is van de website Worn and Wound, het onderste plaatje van een Redditpost uit r/Watches, zoeken op Polerouter :slight_smile:

Gr Erik

4 likes