Deze week binnen gekregen, nu een aantal dagen gedragen. Ik ben er erg blij mee.
funky piece! en hele mooie conditie!
Heel nice!
Mocht je ooit nog is een buckle zoeken heb er nog zat liggen
Holy
…
Mooie sub!
Hij is helaas niet van mij
Ik pas mijn tekst later even aan kan nu nog niet.
Hier hebben ze regelmatig hele mooie.
Ze hebben sowieso veel hele horloges.
Nog maar eens met mijn trio stoefen.
Originele plexy op de 20217
En ik vermoed ook op de Genève maar daar kan ik het u symbool niet zien. De trapezoidal shape magnifier past wel perfect. Iemand die daar een mening over heeft?
Hallo UG liefhebbers. Ik sta op het punt om tot afronding aanschaf van een Polerouter Super te komen. Na wat deskresearch lijkt alles te kloppen en het geen “frankenwatch” te zijn. Desondanks heb ik graag jullie input indien je bijzonderheden ziet, maar mening in het algemeen zijn ook meer dan welkom. Aanschaf van een vintage blijf ik toch altijd ergens wat spannend vinden.
Hierbij de link zoals hij op MP staat;
Ik zou vanwege de staat van de plaat afhaken op die polerouter super…
Verder is tenminste de caseback plat gepolijst denk ik. Er zou een referentienummer achterop de caseback moeten staan, die zie ik niet meer (al kan dat ook de foto’s zijn).
Of de rest van de kast origineel is weet ik dan niet.
Glaasje en kroon kloppen wel. Movement is voor mij een twijfel geval. De meeste polerouter supers hebben een 1-69 movement, niet een 69. Maar dat laatste komt ook wel voor.
De staat van de plaat toont inderdaad verwering maar voor originele staat is het beter dan opnieuw opgemaakt lijkt mij. Case back is inderdaad glad gepolijst, zou vaker voorkomen omdat serienummer slechts licht erop werd gedrukt? Caliber is sterk afwijkend? Het model zie ik sowieso niet veel en zeker niet met antraciet of zwarte dial. Mijn idee was/ is, er zit een kloppend caliber in die er goed lijkt uit te zien al weet ik natuurlijk niet of de rotor veel speling heeft. Het glas is origineel met de trapezium vergrootglas en het merkje centraal, en de kroon lijkt ook te kloppen.
Verder schieten op mijn overwegingen is meer dan welkom
Dit zou hem moeten zijn maar info is beperkt;
Ik zou dus altijd een andere polerouter super kopen dan deze.
Glaasje en kroon zijn origineel. Het movement is iets ouder dan de 1-69 die ik zou verwachten.
Ik zie nu ik beter kijk ook dat het een 17 jewel versie is, dat wil zeggen dat ie voor de US markt is geweest. Een normaal 1-69 movement heeft 28 jewels uit mijn hoofd.
Zijn de 17 jewels daarmee ook van mindere kwaliteit en slechter aangeschreven? Dit is inderdaad wel een wezenlijk verschil. Zou het opnieuw laten opmaken van de plaat de waarde verlagen? Volgens mij allemaal vragen waar ik zelf het antwoord op weet maar goed het sentiment neemt daarbij de overhand.
Ja. Ik zou op zoek gaan naar een vervangende plaat als ik deze polerouter zou kopen.
Daarom zou ik deze polerouter niet kopen. De plaat is voor mij te ver heen.
Natuurlijk. Het was een manier om in de US onder een lager import tarief te vallen. US polerouters hadden een minder movement. Is het een slecht movement? Ook weer niet, plus het is best een leuk verhaal.
Maar stenen zitten natuurlijk niet voor niets in een movement.
Interessant weetje over toenmalig importtarief! Verhaal erbij inderdaad leuk. Wat mij nu ook opvalt is dat ik in het uurwerk een micrometric adjustment zie voor de balans, maar deze hoort hij toch niet te hebben. Uiteraard wel een goede upgrade hiermee maar ook weer niet compleet origineel zoals ooit verkocht … of wellicht door de juwelier in US direct weer geüpgrade na ontvangst uit Europa voor de verkoop.
Merendeel van die onderdelen is uitwisselbaar… kan best zijn dat ze er een balans op hebben gezet omdat de originele balans kapot was gegaan.
Het is best een leuk verhaal over import US. Heb de oorsprong/uitleg gevonden en het caliber en samenstelling van onderdelen ervan klopt volledig, het is dat ook een US model ten top.
Import US heb ik onthouden. De details over de balans niet. Wel geinig.
Besloten om er vanaf te zien, vrees dat het te veel een impulsaankoop zou zijn ondanks dat ik hem erg gaaf vind (ondanks verweerde wijzerplaat, die ik niet opnieuw zou durven laten opmaken).