NA: Universal Geneve Polerouter s20214-4 & Polerouter only topic

Topper :ok_hand:
Gefeliciteerd !

1 like

Hij gaat straks weg voor een service dus zal mijn horlogemaker vragen wat foto’s te schieten van de binnenzijde.

Op de caseback staat alleen:

Stainless Steel
Swiss

204612/2
2278062

Ook een driehoek/pijltje aan de West kant zeg maar. Ligt die serial in de buurt van de jouwe?

23 likes

Wat een prachtstuk :heart_eyes:

2 likes

Thanks, vind ik ook :heart_eyes:
:raised_hands:

2 likes

ondertussen al mijn vierde polerouter. Helaas werkt hij niet zo goed meer.
Is er iemand in Nl of Be die hieraan kan werken?
Hij blijft in ieder geval prachtig.

8 likes

Polerouter Electric is wel een lastiger uurwerk heb ik begrepen. Er zit als ik me goed herinner een expert in Engeland maar in NL/Be zou ik t niet weten.

Het is een mooie :watch: en een “typisch” verschijnsel van zijn tijd, overgang van mechanisch naar electric die veel merken hebben gemaakt.
Een beetje :female_detective: :nerd_face: wie nog zo een uurwerk gebruikte, voor eventueel onderdelen te krijgen.
Het is “gebaseerd” op een bekende uurwerk LIP R148.
Succes en groeten van Iwan :motorcycle:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Lip_R148

Helaas is deze link niet meer online. Heeft iemand een alternatief?
Dank, Emile

1 like

In de herfst komt het Polerouter boek uit :wink:

4 likes
2 likes

18 likes

Ik ben me onlangs van oriënteren op een Polerouter en je had hier wel het ultieme exemplaar hoor. Prachtig, die combinatie van goud en zwart. En toch na twee jaar weer verkocht zag ik in de link. Moet pijn gedaan hebben, maar ik snap je argument. Ben dus twee jaar te laat :joy:. Maar dank voor het starten van dit mooie topic en alle informatie!

Dat was een mooie ja. Maar je moet wel goud willen dragen.

2 likes

Niks mis met goud :wink:

1 like

Incoming!

8 likes

Lijkt op een GF bracelet… maar niet de juiste clasp voor UG.

Wat voor band is het?

1 like

Wel, is exact dezelfde band maar met blanco clasp… en voor 1/4de van de prijs :wink:
Heb een deal met de verkoper, als de endlinks niet mooi sluiten op m’n Polly, dan mag ik de band retour sturen.

Kijk er naar uit want dit vind ik het mooiste type stalen bracelet voor Polerouters.

1 like

4aadb198c16646b782d814e63150b19b40007244

Ik heb zo’n zelfde gehad. Die sloot goed aan op 18.5

2 likes

Overheerlijke combi :smiling_face_with_three_hearts: