NA: Universal Geneve Polerouter s20214-4 & Polerouter only topic

Zijn die kasten niet minder geliefd dan de andere polerouter kasten? Ik weet niet hoeveel invloed dat heeft op de waarde

Dus 2k is niet van de pot gerukt?

De bumpers schieten idd omhoog in prijs.
Stiekem de betere investering denk ik als je het wil fliperen ooit.

Ik vind mijn polerouter (218-9) zo lekker zitten en zo mooi (ondanks dat hij verre, echt verre van, mint is) dat hij nooit weggaat

Mijn idee is dat dit slechts geldt voor de vroege microtors. Cal. 69 is betrouwbaar en met zeer goede power reserve.
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Universal_69_0

869113’s halen bij de allerduurste handelaars (AVW, Hodinkee, Shuck The Oyster) zo’n €1750-€1950 op in goede staat en met service.

Zonder fotos moeilijk in te schatten. Zwarte dial is b.v. relatief gewild. Ook met mooie patina tot dat beetje roodbruine is gewild

Nog niet op het niveau van de 138 bumpers. Ook prachtig afgewerkt, betrouwbaar als de pest en veel onderdelen voor handen.

Het microrotor systeem is als je het mij vraagt nooit écht op punt gekomen.

2k is wel echt bovenkant markt hoor…

Ik zou overigens nooit 2k geven voor een 869113, of ze moet écht mint zijn met aantoonbare provenance en 100 (echt 100, inclusief glas,…)% origineel.

Dat kan ik best met je eens zijn maar de vroege microtors waren een noviteit en op dat moment bestonden bumpers al pakweg tien jaar, iets van kinderziekten zijn de uurwerkjes dus niet kwalijk te nemen :wink:

Persoonlijk vind ik de afwerken van de micro rotors mooier dan de bumpers, zeker als je de bumper vergelijkt met de zenith bumper uit dezelfde periode

Mooi die Universal met micro rotor en een mooi verhaal!

Wat is dan volgens jou wel een aanvaardbaar bedrag (dus minus de originele plexi, verder alles tip top)?

Ik voel dat er twee NA’s aankomen…

1 like

Aangezien je van Genta houdt, ooit een UG white shadow overwogen? De vroege met ronde kast is ook van Genta

1 like

@AmsterdamVintageWatches (Jasper), dank je wel voor de leuke deal! Blij met deze zwarte versie.

Helaas zonder het originele glaasje, maar verder in topstaat.


17 likes

Hahaha

Deze dus :slight_smile:

Ben al te laat.

Congrats

2 likes

Ik zat al wekenlang op het vinkentouw, te wachten tot ‘ie terug zou komen van de servicebeurt :slightly_smiling_face:

1 like

Vet man! Ik had ook exact deze in het vizier.

Congrats.

Just for future reference… wil je delen hoeveel je hebt betaald?

Nee, sorry, dat vind ik niet netjes

1 like

Super tof! :slight_smile: