NA: Universal Geneve Polerouter s20214-4 & Polerouter only topic

tja…volgens mij is het meeste al gezegd. De prijzen leken het afgelopen jaar even echt helemaal nuts te gaan, maar lijkt nu redelijk stabiel. Ik heb er op omegaforums wel wat voorbij zien komen. Maar voor 1000-1200 vind je ze niet echt meer. Ik heb me nog verbaasd over deze: https://omegaforums.net/threads/tropical-universal-geneve-polerouter-date.96786/ . Heeft heel lang te koop gestaan met als laatste vraagprijs $3000. Is nu verkocht, weet niet voor hoeveel.
Teruglezend in de geschiedenis, gecombineerd met de mogelijkheden voor service, vind ik de bumper die ik zelf heb zeer aantrekkelijk. Is toch de 2e versie die is uitgebracht. (1e is de PolArouter waar @septentrio aan refereert). Maar, zoals @mafkees zegt, is de microrotor wel een uniek technisch concept in de horlogegeschiedenis.
Het is en blijft een prachtig horloge. Maat en vorm van de kast zijn prachtig en perfect voor mijn polsen.

crosspost:

10 likes

Die referentie kende ik nog niet echt.
Lijkt qua kastvorm veel op de Constellation C-shape.
Die vind ik dan leuker om te zien, vooral “fluted”.
Zoals deze:

3 likes

Is daar moeilijk aan te komen? Is misschien wel onderdeel van het vintage charme, het juiste horloge en daarna de juiste onderdelen erbij zoeken om 'm perfect te maken. Bizar mooi horloge in ieder geval en dat microrotor uurwerk… Poah! :heart_eyes:

1 like

De c shape constellation is een plaatje idd.
Genta heeft met de eerste UG shadow wel iets bijzonders gedaan: super dun met de cal 2-66

Maar de look met de gladde ronde kast is idd niet voor ieder. Hij draagt, net als andere Genta designs, heerlijk.

4 likes

Microtors zijn mooi, maar ik vond de opwindcapaciteit maar zo zo.

Uurwerkje van een vrij zeldzame Polerouter Chronometre. deze had 2 adjustments & temp, hij bestond er ook met 5.

5 likes

On topic mijn polerouter (cal 218-9) met lekker veel patina.

De vorige eigenaar heeft het horloge goed gebruikt…niet echt zichtbaar op de foto maar er zitten wat putten hier en daar in de kast. Zit heerlijk

3 likes

Dan mag deze ook wel gepost worden. Een mooi uurwerkje met maar liefst 33jewels. Hebben ze met name gemaakt voor enkele Baumatics.
Ik vermoed dat Dugena er daarna meerdere heeft kunnen krijgen. Deze zie je helaas weinig.

5 likes

Gerard had er ook zo een (of is dat deze)? Hoe is het eigenlijk met hem?

1 like

Ja heel erg moeilijk!

1 like

Er is blijkbaar ook een “poor man’s” variant van Rodania. Lijkt er wel erg veel op:

https://omegaforums.net/threads/rodania-stainless-steel-polerouter-style.100510/#post-1311483

Meerdere (plak)merken, nu vintage, hebben polerouter look-a-likes gemaakt.
De polerouter was een behoorlijk duur en luxe horloge en net als b.v. met rolex nu trekt dat “hommages” aan.
Zag er een tijdje terug ook eentje ebay van een voor mij onbekend merk met een prima AS uurwerk erin. Dus ook hier heb je de betere hommages naast de goedkope immitaties

2 likes

De grijze “date” variant van @Mafkees is inmiddels ook binnen. In zeer fraaie staat! De wijzerplaat is smetteloos, het glaasje origineel, de kroon ook. Echt bijzonder gaaf!

Daarmee is het “kwartet” compleet :grinning:

Dank aan Mafkees, @BH_, @AmsterdamVintageWatches en iemand van OmegaForums voor de leuke deals.

En nu ben ik “doel-loos” :wink:

40 likes

:face_with_raised_eyebrow:
Dat gaat vast snel over.

Prachtig kwartet zo!

3 likes

Dat is wel ambitieus zeg. Op zoek naar één goed exemplaar, en er 4 binnen harken :slight_smile:

Zeer mooi :clap:

2 likes

Allemachtig, wat een mooie set zo! Die van @Mafkees staat voor mij met stip op 1.

1 like

Ja die is echt prachtig, denk ook dat ik die het meest ga dragen.

1 like

Wauw, geweldig!

1 like

Nee joh, je hebt nog een Polerouter Jet nodig!

2 likes

En de modellen met bumper automaat, en de elektrisch aangedreven versie.

3 likes

Heel veel plezier ermee :thumbsup: dat bandje blijft ook een uitstekende match, al zeg ik het zelf.
Full grain en dus van één stuk leer gemaakt, zonder plakwerk met twee lagen. Alle lof qua vakmanschap voor @slls.

1 like