NA: Universal Geneve Polerouter s20214-4 & Polerouter only topic

Ik mis ik dit model de gedraaide lugs van het jaren 50/60 model. Maar die plaat :heart:.

2 likes

Mooi geschreven stuk over een mooi horloge! Veel plezier ermee!

1 like

Super artikel over dit mooie merk :heart_eyes_cat:
Ook in het pré Polerouter tijdperk was kwaliteit leveren het streefdoel ,hierbij een advertentie van 1946

6 likes

Nice!! Mooi stuk om te lezen en prachtige aanwinst! Gefeliciteerd! :+1:

1 like

Jaren geleden wilde ik er ook graag een kopen. Nooit echt werk van gemaakt. Na dit topic toch wel weer heel erg geïnteresseerd. Maar 1500-2000E vind ik dan wel weer erg aan de prijs. Daar heb je ruim anderhalve Constellation pie pan voor. Die vind ik ook geweldig.

Klopt helemaal, hij is redelijk aan de prijs geworden.

Maar volgens mij is dit niet helemaal correct meer. Ik denk eerder dat ze redelijk vergelijkbaar zijn qua prijs op het moment (uiteraard wel sterk afhankelijk vd uitvoering en staat)

1 like

Hmm. Dan zijn die dingen ook nog sterker gestegen dan in al dacht. Bummer… Erg mooi spul!

3 likes

Deze omschrijven ze ook als een Golden Shadow, maar geen polerouter of golden shadow op de wijzeplaat. Is dit een opgeknapte wijzerplaat ?


De microrotor werd ook in niet shadows en polerouters gedaan. De plaat ziet er niet heropgemaakt uit. Deze kast is volgens mij ook gebruikt voor een vrij late shadow, ik meen me hem gezien te hebben eerder, dus zou heel misschien een verwisselde plaat kunnen zijn (maar denk het niet). Let bij het shoppen van microrotors of er geen spoor van de microrotor op de binnenkant van de deksel loopt. De lagers van de UG microrotors zijn een bekende zwakte
Deze binnenkant ziet er prima uit btw. :slight_smile:

1 like

Voor wie een Polerouter zoekt en ook op Uhrforum kijkt:

Van deze zou ik ver weg blijven:

Naast de relume van de lume plots lijkt mij de wijzerplaat ook opnieuw opgemaakt (en niet netjes)

4 likes

Zeker weten, draak van een ding.
Parts/repair waarde :stuck_out_tongue:

1 like

Eerder vandaag met @Bauhaus en @Vanne dit mooie kwartet bij elkaar:

25 likes

blij…

11 likes

Beste liefhebbers!

Ik ben opzoek naar een polerouter super date

Heedt iemand er toevallig eentje liggen die het nest mag verlaten?

Groetjes:smiley:

Afgelopen woensdag 25ste was een PoleRouter bij de Tussen kunst en kitsch te zien :star_struck:

Groeten Iwan :motorcycle:

https://www.avrotros.nl/tussen-kunst-en-kitsch/gemist/detail/item/tussen-kunst-en-kitsch-singer-laren-kunst-voor-de-ziel-25-03-2020/

5 likes

plakt daar zo 2.5 k op zonder naar de kroon of plexy te kijken.
achterkant ook niet gezien, serial en ref nog zichtbaar ?
rotor ingelopen ?
laat ons maar op onze eigen expertise betrouwen :wink:

4 likes

Gaaf horloge!

Er komen daar wss honderden mensen langs, dan kan je niet heel lang aan 1 item besteden. Is die schatting zo gek? Zit zo te zien ook een (zware) gouden band op.

1 like

Die band hoort volgens mij in elk geval niet bij het horloge… en kan zo maar gewoon een juweliersprul zijn.

1 like

Nee die zou wel in de buurt kunnen zitten, valt mij wel op dat ze bij goud of zilver wel aandacht aan details besteden oa de merkjes.
Band sluit niet mooi aan en betwijfel of die 18k is