NA, van baby mm300 naar mijn baby mm300

Beste mede forummers,

Eigenlijk ben ik met iedere NA weer zo blij als een klein kind, vrijwel onafhankelijk van prijs of aanzien. Met deze NA echter, is mijn feestvreugde zelfs nog iets meer dan normaal omdat er een beetje arbeid in is gegaan en een mooie middenweg is bereikt. Het was slechts een kort ontdekkingsreisje maar het leek me toch wel aardig om te delen.

De beroemde Seiko MM300!
Ik heb het geluk gehad om deze een keer te bezitten en ondanks het geweldige DNA was ik toch niet geheel overtuigd. Hij is op mijn pols aan de hoge kant, een beetje instabiel en ik was bezorgd om die mooie gelakte bezel te beschadigen. Derhalve de Seiko opgeofferd aan flipperitus maar vergeten ben ik hem niet.

Daarna Baselworld 2018!
Daar lag een mooie gulden middenweg, platter, vermoedelijk beter op m’n pols en toch wat MM300 uitstraling. Hmmm, even in gedachten houden maar, een Seiko sbdc061.
image

Vervolgens een buitenkansje!
Een gewaardeerd mede forummer appte me met de vraag of ik interesse had in een MM300 dial en wijzerset. Tuurlijk, laat maar komen, leuk voor in een SKX oid.
Of, neen, niet in een SKX, hoe kan ik dat nou denken, het setje moet natuurlijk in een baby MM300, een leuke middenweg toch?

Daarop volgend de baby MM300!
Gisteren eigenlijk bij toeval de baby MM300 op dit mooie forum gevonden en de uiterst vriendelijke eigenaar was bereid om iets later te bed te gaan, ik sta helaas niet bekend om m’n geduld


Vandaag het huwelijk!
Open die baby en weg met die wijzers en dial! De nieuwe dial past natuurlijk niet direct maar daar zijn we op voorbereid. Even wat hobbyen, wijzers plaatsen, horloge weer dichtschroeven en voilĂ , mijn gulden middenweg is geboren, de baby MM300 met wat meer DNA van de originele versie.

Het oordeel van mede forummers!
Ehhh, tja, ieder mag zijn mening natuurlijk ventileren maar keep ot friendly please? Ik schrik ‘s nachts nog wel eens wakker van draadjes als de “ontduikerde Seiko” e.d. Nu maar gauw naar bed, morgen de reacties maar eens lezen.:grin:

Bedankt voor het nuttigen van deze forse boterham en benieuwd wat jullie ervan vinden.

Grtz, ThaPapper.

Ps voor diegenen die dit verschrikkelijk vinden, geen zorg, de originele onderdelen zijn netjes opgeborgen en blijven bij het horloge. Er is altijd een weg terug!

54 likes

Een erg mooie mod!
Vind de wijzers en wijzerplaat (vooral zo zonder “X”) van de mm300 een stuk mooier staan :ok_hand:t2:
Is bij het op maat maken van de wijzerplaat, het gewoon een kwestie van vijlen? Of hoe gaat dat eigenlijk?
Veel draagplezier :+1:t2:

2 likes

Heel gaaf geworden!

1 like

Erg mooi
 goede keuze!

1 like

Subtiel, fraai!! :slight_smile:

1 like

Heel mooi :star_struck:

1 like

Verschrikkelijk.

2 likes

Heiligschennis

3 likes

Huul’n.

1 like

Ik ben helemaal fan. De sbdc061 heb ik niet echt een klik mee maar met de upgrade vindt ik hem echt heel fraai. Super slim bedacht. Veel plezier ermee.

2 likes

Super gaaf!

1 like

Erg mooi gedaan , ik zou m zo willen zoals hij nu is.
Hij staat je goed :ok_hand:

Weg met die onderdelen. Origineel is het mi maar een nietszeggend horloge :smiley::+1:

Heb deze mod nog niet eerder ergens voorbij zien komen trouwens.
Erg goed bedacht @ThaPapper :star_struck:

3 likes

In tegenstelling tot een SKX mod vind ik dit wel geslaagd. Het helpt dat ik totaal geen emotie heb bij het origineel.

Het helpt ook dat ik vind dat ze de uitvinder van die gore Prospex X aan z’n ballen boven de stadspoort vast moesten nagelen. Bungelen, zeg ik! Niet om te doden, zo ben ik niet, maar om er rotte eieren naar te kunnen gooien. En kool.

Veel plezier er mee!

7 likes

Ik twijfel. Glas halfvol: hij is mooier dan de originele 061. Glas halfleeg: Het lijkt een beetje op een MM300 die van al zijn diepte en glans is ontdaan - alsof hij ge-SKX-t is, zeg maar. Bij mij overheerst dat laatste gevoel, maar mooi als jij het eerste voelt.

1 like

Prachtig hoor! Veel plezier met je NA!

1 like

Ik stem volmondig ja. Heel gaaf.

1 like

Ik vind het een geslaagd huwelijk!

1 like

Ik vind de sbdc061 al een heel leuk horloge, maar met de andere wijzerplaat en wijzers heb je absoluut een topper.

1 like

Ik ben vooral blij dat je het uitlegt wat je gedaan hebt. Een Seiko-fiel ziet het in Ă©Ă©n oogopslag, ik had werkelijk geen idee waar ik naar zat te kijken. :rofl:

Altijd bewondering voor dergelijke projecten. :+1:

4 likes

Ik vind het leuk te zien dat de MM300 set eens niet in een SKX of Sumo gaat maar in een baby MarineMaster. Die hadden we nog niet op HF!

Prima keuze, gaaf eindresultaat :+1:

3 likes