NA van een dappere man

het horloge is heel erg leuk en de inscriptie maakt het helemaal af. Leuk om lezen dat er nog mensen zijn die zulke inscripties tof vinden. En dan het verhaal en de persoon trachten te vinden, dat is toch mooi. Elk horloge heeft een verhaal, maar de horloges met inscriptie nog meer. Die man moet ongelofelijk fier geweest zijn op zijn horloge, net zo fier en blij als jij nu. Geweldig. Hoe een 70 jarig horloge eerst blijdschap bracht in 1955 bij H Claar en nu in 2024 bij jou, geweldig toch!

2 likes

Ha Jenneke,

Lekker speurwerk verricht. Leuk om je topics te lezen. Mooi en straks de techniek nog in orde, kan deze er weer decennia op los tikken…

1 like

Gaaf verhaal om bij het horloge te lezen!

1 like

Wat een geweldig leuk verhaal @Jenneke. Ik en mijn vrouw houden ook altijd van het zoeken naar verhalen achter bepaalde dingen die we vinden en/of tegenkomen dus het is leuk om zo’n verhaal van een ander te lezen. Ik ben wel benieuwd waar je de info gevonden hebt. Komt het gewoon van internet of heb je ook nabestaanden gesproken?

3 likes

Via internet. Vaak is er wat te vinden in obituary’s, kranten of op ancestry.com. Met dat laatste ben ik geholpen door mede gruen verzamelaar Jack die toegang heeft. Zeker als iemand voor het leger wat gedaan heeft is er voldoende te vinden. Amerikanen zijn daar trots op. :us:

Familie heb ik niet benaderd. Dat ligt vaak wat gevoelig omdat ze vermoedelijk bewust het horloge verkocht hebben.

7 likes

Super gaaf om het verhaal achter dit bijzondere horloge te mogen lezen, dank voor het delen

1 like

Wow! Wat een verhaal! Super leuk om te lezen.

Mooi horloge met een interessant verhaal. Veel plezier ermee!

1 like

Leuk verhaal en behoorlijk wat speurwerk gedaan :white_check_mark:

Veel draag plezier :wink:

1 like

Mooi verhaal!
De goede man weer tot leven brengen.

1 like

Mooi verhaal en klokje natuurlijk :wink: :+1:

1 like

Een mooie aanwinst met een historisch verhaal.

1 like

WOW! Wat een verhaal! Fantastische vondst en spectaculaire research en documentatie. Respect!

1 like

Geweldig om te lezen, geeft nog meer diepte aan zo’n mooi oud horloge. :ok_hand:

1 like

Zeer lezenswaardig verhaal Jenneke. Dank voor het delen. Bijzondere aanwinst

1 like

Heel tof horloge!!!

1 like

Mooi horloge en leuk om het vehaal te lezen.
En vast heel leuk om dit allemaal uit te pluizen.:ok_hand:

1 like

Dat is waar.
Als ik een horloge van iemand overneem dat uit een erfenis komt vraag ik wel altijd of ze het niet vervelend vinden om het weg te doen.

Het is een keer gebeurd dat ik dat gevraagd heb, het horloge gewoon kon kopen, en vervolgens diezelfde avond een bericht kreeg of ik het horloge terug wilde brengen. Dat afscheid voelde toch niet goed.

4 likes

Mooi horloge :ok_hand:

Ik normaal gesproken niet maar in dit geval draagt het echt iets positiefs bij aan het geheel!

2 likes

leuk verhaal, dank voor het delen!

1 like