NA van een dappere man

prachtverhaal en prachthorloge

1 like

Proficiat met deze bijzondere aanwinst ! :ok_hand: Graveringen laten meestal maar een glimp zien van de reden waarom de eerste eigenaar het gekregen heeft …In dit geval heb je het gordijn verder kunnen openen …prachtig hoe zo’n 10 € horloge dan gaat “leven “! :ok_hand:

1 like

Oei, dan was er nog iemand anders in de familie die blijkbaar tegen was. Wel balen zoiets.

Als het een Ebay verkoper is die duidelijk geen handelaar is, dan vraag ik vaak of ze iets van de historie weten. In dit geval is het verkocht door een handelaar. En dan vind ik het opsporen van contactgegevens van de familie (dochter bijv) te ver richting privé bemoeienis gaan. :sweat_smile:

3 likes

Klein horloge misschien maar een groots topic weer :hugs:

1 like

Mooi verhaal over een mooi horloge.
Voor deze verhalen blijf ik terugkomen naar het horlogeforum!

1 like

Wat een mooi verhaal bij een prachtig horloge van harte gefeliciteerd met je prachtige aanwinst en heb er maar veel plezier van… :star_struck: :+1:
En ja donker bruin leren bandje vind ik denk het leukste staan…

1 like

Voor mij best groot! :sweat_smile: Is 2 cm breed en van lug naar lug uiteinde 4cm.

3 likes

Ah ja, die diamanten maken altijd een beetje klein :wink:

1 like

En in het Gruen “Master Book” met alle (veel) modellen terug gevonden. Met leren band gelukkig :blush: en modelnaam Strap 737.

2 likes

Die documentatie van Gruen is geweldig, ik zou willen dat Tissot zo’n boek had :thinking:

1 like

Lijkt me dat Tissot zelf vast ergens alle modellen door de jaren heen heeft vastgelegd. :nerd_face: Door het faillissement van Gruen in 1958 is er veel verloren gegaan, maar zijn ook dit soort dingen boven komen drijven. :sweat_smile: wel vind ik advertenties fijner omdat die helpen bij datering en de commerciële naam laten zien.

2 likes

Geen idee wat ze allemaal hebben. Ik heb wel eens een “extract of the archives” aangevraagd, kost je 100 chf maar een model- if referentienummer nummer stond daar niet op. Dus gelinkt aan het serienummer lijkt het in elk geval niet te zijn :thinking:

1 like