NA: van Rolex naar Omega

Mijn verhaal op HF begon een paar jaar geleden toen ik op zoek was naar een Datejust om een mooie mijlpaal mee te vieren. Mijn horlogeverhaal begon een stuk eerder, namelijk toen ik van mijn eerste salaris als Marinier een Seiko kocht die ik altijd al wilde hebben. Dat horloge heeft mijn hele diensttijd doorstaan, bergtraining, wintertraining, uitzendingen en parachutespingen. Met nog een flinke buts in de band door de terugslag van een FN MAG om het af te maken… Na mijn diensttijd is dit horloge om de pols van mijn vader beland, die het tot op de dag van vandaag draagt. Hij is dol op horloges, maar weigert een ander horloge te dragen dan mijn Seiko.

Fast forward naar 2021, ik kwam net bij Gassan vandaan met mijn Rolex Submariner 124060 en toen ik het horloge vol trots aan mijn vader liet zien, zei hij: “Ja, alles leuk en aardig, maar het is geen Speedmaster.” Het zaadje was geplant.

Afgelopen jaar ontstond het idee dat ik andere horloges in de collectie wil hebben dan alleen Rolex. Tegelijkertijd ook tot het inzicht gekomen dat een collectie van drie horloges voor mij een mooi aantal is omdat ik mijn horloges graag om de pols heb en dat drie een mooi aantal is voor een vaste roulatie. Geen uitbreiding van het aantal horloges dus. Maar welke moest dan gaan? Ik ben toch wel erg gehecht aan al mijn horloges.

De wens was om iets te kopen dat meer onder de radar blijft met wat minder de ‘kijk mij eens’ factor. Heb ik zin om te shinen in dan is dat per gelegenheid en daar is mijn Day-Date 18238 voor. Mijn Submariner gaat nooit weg want die staat afgetekend op de geboortedag van mijn zoon. De Datejust moet dus plaatsmaken voor iets nieuws, wel jammer want dat was mijn eerste Rolex en heb er hele goede herinneringen mee gemaakt. Maar hoe goed de herinneringen ook zijn, je rijdt ook niet meer in je eerste auto.

Denkend aan de woorden van mijn pa kwam een Speedmaster in beeld. Ik moet bekennen eigenlijk maar weinig weet van Omega of Speedmasters. Wat ik wel weet is of ik iets tof vind of niet. Keertje passen dus en wow, wat een cool ding. Tijd om me daar verder in te verdiepen. Blijkbaar was er een nieuwe release in 2021 die geïnspireerd is op de 4e generatie Speedmasters die naar de maan is geweest. Omdat ik graag een horloge wilde hebben met een open caseback is de keuze gevallen de saffieren versie.

Na een hoop inruilvoorstellen en onderhandelen heb ik een mooie inruildeal gemaakt bij Steiner in Maastricht. Die hadden een nieuwe ongedragen uit april dit jaar en daardoor heeft is ie geleverd met de nieuwe clasp met een kleine maar erg fijne microadjustment.

Het horloge ophalen was een mooie gelegenheid om met het gezin een weekendje naar Valkenburg te gaan. We hebben een geweldig weekend gehad, en dit was het begin van vele mooie nieuwe herinneringen met een ontzettend gaaf horloge.

Ik ga verder niet in op de geschiedenis of de specs. Anderen deden dat eerder en beter. Wel natuurlijk een paar foto’s. Bedankt voor het lezen.

233 likes

Blijft mooi, prachtig die open caseback. Geniet ervan!

3 likes

Gefeliciteerd :smiley: :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst :ok_hand:
Mooie foto’s ook.

1 like

Prachtig! Mooie foto’s ook!

1 like

Mooi horloge, mooie foto’s!

1 like

Van harte proficiat met je mooie Omega :ok_hand:Een leuke introductie ervan ,vooral dat je vader niets anders wil dragen dan je Seiko :geweldig toch :+1:Veel draagplezier !

2 likes

een wijze man en met smaak
mooie speedmaster :+1:
draag hem met plezier

3 likes

Heel gaaf! Met Omega kun je niet fout gaan😎

Leuk om te lezen dat je naar je vader hebt geluisterd, zoiets moet je koesteren.

Heb 1,5 geleden ook een Omega gekocht en toen is mijn vader ook mee geweest, dat zijn momenten die ik nooit meer vergeet🙏

Geniet van jou Speedmaster👌

4 likes

Leuk verhaal! Om welke Seiko gaat het? :grin:

1 like

Mooi verhaal en overwegingen @DeAmbtenaar :+1: Maar daar had je natuurlijk ook alle tijd voor :joy:. Veel plezier met je NA!

3 likes

Vet hoor! Van harte gefeliciteerd!

1 like

Dit is 'm!

11 likes

Absoluut een prachtige aanwinst :ok_hand:t2: gefeliciteerd!

Gaaf! Seiko blijft geweldig. De Speedy is en blijft mijn grail. Geniet ervan in goede gezondheid. :grin::raised_hands:t2:

Veel plezier gewenst!

In mijn ambtenarentempo is het nog een wonder dat het binnen een week gelukt is😂

6 likes

Echt schitterend!
Iets met een open case back doet het bij altijd net wat beter.

Mooie aanwinst!!

Mooi mooi mooi!