NA Victorinox INOX Titanium

NA Victorinox INOX Titanium
met de input in het HFLE 2018 topic, kwam de INOX naar voren. De discussie spitst zich daar toe op de verschillende maten van dit horloge: de versie in 43 mm versus het veel kleinere 37mm model. Aangezien ik niet veel interesse heb in in HFLE’s, maar de INOX wel mooi vind ging ik op zoek. Na een tip dat deze ver onder de listprijs te krijgen zijn, ging ik in eerste instantie op zoek naar de INOX V in 37mm. De 43 leek me erg groot. Al snel een goedkope gevonden, maar daarvan is de wijzerplaat vlakker dan het 43 model.

Op dezelfde site stond ook de de 43 in Titanium, met een meer dimensionale wijzerplaat. Specs gaan zoeken en bleek de lug tot lug 51mm te zijn, dat moet te doen zijn, dik 14mm en 43mm diameter. Ik heb ze groter gehad. De laatste tijd spreekt Titanium me erg aan, net als Quartz en geen bracelet.
Knoop doorgehakt, voor zover er sprake was van een knoop…

Vandaag binnengekomen en aangenaam verrast: frisse oranje band met eveneens Titanium buckle, mooie donkergrijze titanium kast en wijzerplaat in exact dezelfe kleur. Voelt stevig aan, zit ongemerkt op de pols en de band goed verstelbaar. Nog wel wat stug, maar dat kan nog wel wat soepeler worden. Nadeel is wel de ietwat incourante breedte van 21mm. Voorlopig kunnen we hier de zomer mee in.


53 likes

Tof hoor. Ik kende deze uitvoering nog niet. Ziet er goed uit. Veel plezier ermee.

1 like

Gaaf! Ik vind het een bijzonder ding met een heel eigen uitstraling. Stoer! Wees er trots op.

1 like

:+1::blush:

1 like

Zoals reeds gemeld…:wink:

Mooi man…gaaf ding :+1: Titanium is heerlijk :ok_hand:

1 like

Stoer, fris, gedurfd! Ik ben om!

1 like

Dikke klatser. Positief bedoeld :ok_hand::sunglasses:

1 like

Gaaf!:sunglasses:

1 like

Nice Rik! :+1: Mooie zomerklok inderdaad!

1 like

Én? Oranje rulezzz :boom::star2::sun_with_face:

Op basis van de foto’s in het HFLE2018 topic van de INOX vond ik dit horloge niet heel speciaal, maar nu ik het horloge op deze manier zie is hij best tof! Leuke zomerse kleurstelling ook!

Gefeliciteerd met deze aanwinst!

Mooi!

Wauw! Ik ga de blauwe eerdaags even bestellen.

Super gaaf!

Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden, maar fris voor de zomer is hij zeker met die band 🖒

en gelijk klaar voor “koningsdag” :slight_smile:

Oh, ik dacht je wel de knoop had doorgehakt

:wink:

2 likes

Wat een mooi model! Krijg toch ook steeds meer interesse in een Inox.

1 like

super!! en 43mm is the way to go voor een man. ziet er goed uit!

1 like

Hier moet er ook nog eens eentje komen.
Wat ik mooi vindt aan deze klok is de soort van endlink die tussen de lugs zit, hierdoor heb je nooit een gapend gat met bandjes.
Veel draaggenot.

groetjes Lenno

1 like

is die nu ook heel licht ivm het titanium? ben benieuwd! de 43mm is vrij zwaar de normale

1 like