NA Vijfje

Eigenlijk heb ik helemaal niets met de vijfjes van Seiko. En 40mm is voor mij de max (ik zondig al met mijn Balticus Stardust). Ik heb ook niets met frogs. En dan te bedenken dat er nog een horloge in mijn kast ligt te wachten tot ik die bij een eerstvolgend feest mezelf cadeau zou doen.
Maar ja: dan komt ineens deze voorbij. In ongedragen staat; van iemand die een andere smaak had en 'm daarom kwijt wilde.

Ik had me heilig voorgenomen dat mijn eerstvolgende aanschaf er één met zwarte wijzerplaat zou zijn. Tot zover mijn principes: die zijn kennelijk nogal flexibel. :no_mouth:

Om volledig onbegrijpelijke redenen heb ik toch dit kleinood overgenomen en ligt deze SRPD75k1 nu om de pols als NA.

Hij valt me niet tegen. De zachte mosgroene plaat vind ik in werkelijkheid fraaier dan gedacht en de lume past er mooi bij. Hij oogt wat kleiner dan 42,5mm vanwege de afwijkende kleur van de chapter ring. Voor mij een pluspunt. En met een l2l van 46mm draagt hij prettig. Hij valt wel best hoog: met zijn 13,4mm gaat deze niet lekker onder de overhemdsmouw. Voor mij daarom een prima zomerklok.

79 likes

Mooie aanwinst! Bijzondere kleurstelling :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe horloge!

1 like

Mijn beste,

Ziet er magnifiek uit!!
Veel draagplezier dan ook met deze robuuste tijdgenoot.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie Seiko en nog mooiere kleurstelling.
Veel draagplezier!

1 like

Ja, vroeger moest je een SKXje modden, als je 'm zo wilde. Nu kun je ze gewoon zo kopen van Seiko. Ik vind 'm leuk! :+1: Niet dat dit belangrijk is, natuurlijk! :grin: Als jij er maar blij mee bent! En dat blijkt zo te zijn. Dus veel plezier met dit leuke 5je!

1 like

Niks mis met een mooie Seiko (5). Deze zeker niet. Veel plezier ermee

1 like

Ik heb dat modden nooit zo begrepen. Ieder ander horloge ‘moet’ in originele staat zijn, maar kennelijk gaat dat niet op voor de vijfjes. Ik vind deze leuk zoals hij is. Kan me wel voorstellen dat, wanneer het glas aan vervanging toe is, een double domed saffier 'm goed zou staan.

Toch een leuk 5-je. Gefeliciteerd.

1 like

Erg mooie uitvoering! Heel tof. Een van de mooiste uit deze serie wat mij betreft. :ok_hand: Op de echte SKX na dan. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mooie versie!

1 like

Leuke Seiko met gave kleurstelling! Geniet ervan!

1 like

Mooi hoor :+1:

Je kan hem goed hebben aan de foto te zien

1 like

Kijk, daar ga je al. :wink: En voor je het weet een rood wijzertje, andere chapter ring, bezel inlay, etc… Gewoon omdat het kan en omdat, in het verleden, al die Monstertjes en SKXjes wel erg hetzelfde waren en je met customizen een uniek horloge kreeg, geheel naar eigen smaak. Er waren en zijn gewoon super veel onderdelen te koop voor Seikootjes. Overigens zijn er meer merken die gemod worden, zoals Russen en zelfs Rolexen. :slightly_smiling_face:

1 like

Goede keus! Heb hem zelf sinds Januari en ben er nog steeds blij mee!

1 like

Fraai! :ok_hand: Ook met chapter ring in een andere kleur: vind ik ook bij deze beter staan dan eentje in dezelfde kleur als de dial.

1 like

De chapterring geeft het horloge gelijk een heel andere uitstraling inderdaad. Zou wel graag eens een ander bandje willen hebben maar kan niet echt iets vinden waarvan ik denk dat het tof zou staan. Misschien een tropic strap voor de vintage look?

1 like

Ik moet het een keer vragen. Ik loop hier nu enkele maanden rond, maar wat is een NA? Ik kom het overal tegen, maar heb het nooit uit de context kunnen opmaken :sweat_smile:

1 like

nieuwe aanwinst :wink:

1 like

Geniet ervan! de vijfjes zijn tophorloges, ik kan er over meepraten :wink:

1 like