Ja wel naar de Spa geweest… maar goed gedaan .
De “5 bal timer” lijkt me ook een stuk praktischer en leesbaarder dan bijv. een subdial (op een deinend schip), maar misschien dat @Lunette daar als zeiler meer verstand van heeft
Heel gaaf, gefeliciteerd. En in wat voor top staat . Geniet ervan. Dat wordt zeilen deze zomer
Omega heeft dit principe ook gebruikt. Ook met rode en blauwe balletjes.
Dank WVE!!
Super gaaf, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
Heel tof horloge
Ja dat maakt het toch zo leuk! De tijd kan je op je telefoon wel kijken
Dank je wel en dit zou ik niet weten. Ik weet wel dat het al jaren goede en gewaardeerde horloges zijn. De Aquastars zijn nu (nieuw) ook niet goedkoop en qua kwaliteit top.
Heerlijk zo’n vintage regatta timer.
Veel draagplezier toegewenst met de Aquastar!
Heel gaaf! Ik heb ook een zwak voor dit soort regatta timers. Heb er ooit één cadeau gekregen van mijn vader op mijn 21ste verjaardag met een bijzonder (en helaas minder leuk) verhaal er aan.
Zie hier voor het topic daarover
Proficiat met deze bijzondere aanwinst! Hoe en waar heb je deze gevonden?
Thanks
Hey wat een verhaal, zonde om je horloge zo kwijt te raken. Maar eind goed al goed: je hebt nu een prachtige YM en een prachtig jacht zag ik op de foto. Wat is dat voor schoonheid?
Ik denk dat ik een site of 50 en diverse (buitenlandse) forums in de gaten houd. Dan komt zo nu en dan dit voorbij.
Zie ook de link in mijn verhaal. Staat veel info over de yachttimers in.
Groeten
Vandaag mijn tropic trap binnengekregen en met dank aan @Royce voor de tip!
Laat de zomer maar komen!
Helemaal klaar voor de zomer!
Vandaag een periode correcte buckle gekregen. Helemaal blij mee!
Met dank aan @WVE!
Heel erg mooi, ik heb dezelfde. Als fanatieke zeiler heb ik deze jaren gebruikt waarvoor het ooit ontworpen was, de perfecte timing vanaf 10 minuten voor de start. Het was ook mijn eerste automatisch horloge, gekocht van al mijn spaargeld bij een atiquair in Amsterdam voor 500 gulden. Het was tevens de start van mijn heerlijke horlogeverslaving. In mijn verzameling nu 4 yacht timers: 2x Aquastar, Memosail en Louis Vuitton America’s Cup.
Wat een leuk berichtje en het zijn heerlijke horloges! Ik draag hem eigenlijk best wel veel.
Ik heb later ook een Jenny gekocht en de vrolijke kleuren en de vintage look bevallen mij erg.
Kun je een paar foto’s plaatsen van jouw collectie. Altijd leuk.
Bijzonder horloge. Veel plezier ermee.