Ondanks dat ik niet specifiek op zoek was, is deze op mijn pad gekomen.
Mijn kleinste horloge tot nu toe met 36mm. Medium is blijkbaar een rekbaar begrip. Vele kleine horlogemerken gebruikten o.a. deze case van Squale. Weinig informatie over dit merk kunnen vinden helaas, maar vind hem wel geslaagd.
De kast is assymetrisch waardoor de bezel iets naar links lijkt over te hellen. Mooi domed plexi glasje ook.
Binnenin zit een ETA 2783, maar eens kijken hoe deze loopt anders gaat er een service overheen. Nylon bandje gaat eraf, is sowieso net te breed (lug width is 18mm). Ik wil een tropic racing strap (grote gaten), iemand een tip daarvoor?
Ok foto’s dan maar en als iemand aanvullende info over het merk heeft: be my guest…
Gefeliciteerd met de aanwinst.
Ik kan me niet helemaal aan de indruk onttrekken dat een vorige eigenaar dat oranje met een penseeltje bijgeklodderd heeft.
Of lijkt dat maar zo door de foto?
Goeie vraag, het is niet netjes egaal inderdaad, maar of het nu bijgeverfd is weet ik niet. Op sommige plekken lijkt het oranje zich juist iets terug te trekken en de overgang naar zwart is strak. Misschien ‘patina in combi met matige kwaliteit’?..