Mijn vriendin snapt mijn horlogepassie helemaal. Elke keer als ik een nieuwe koop is ze zelf bijna net zo blij en enthousiast als ik. Zelf draagt ze al jaren geen horloge meer omdat haar werk (onderzoeken in de zorg) het niet altijd toelaat. Toch miste ze vaak een horloge en zodoende kwam ik enige tijd geleden op het idee haar een mooi horloge cadeau te geven.
Drie weken geleden heb ik haar voor inspiratie mijn 41,5mm Oris Aquis (zie link in mijn profiel) laten passen en die zat haar als gegoten; zoiets wilde ze hebben! Niet te klein en best stevig. Een duiker was het helemaal. Echt lang gezocht hebben we niet, want ik dacht meteen al aan de Tissot Seastar.
Uurwerk was een snelle keuze: quartz. Automaat is mooi, maar quartz is gewoon veel praktischer als je het horloge doordeweeks niet de hele dag draagt.
De volgende dag bij de plaatselijke juwelier de Seastar gepast en daarna meteen een nieuwe in de stickers besteld; de witte. Naast het feit dat deze echt prachtig is, is het voor mijn vriendin ook een leuke herinnering aan haar witte Adidas-horloge van wat jaren geleden.
Vorige week vrijdag was het zover en hebben we 'm opgehaald. Ze is er heel erg blij mee!!
Zelf ben ik erg onder de indruk van de specs en afwerking. Ook de schroefkroon loopt zo lekker soepel. Veel value for money die Seastar. We vinden 'm helemaal top
Kan het trouwens kloppen dat Tissot een nieuwe doos heeft? Ik zie altijd die vierkante met een kussentje in het midden, maar die bij de Seastar zit, is wat kleiner en compacter en gewoon een leuk ding.
Er zit trouwens ook een witte rubberen band bij! Met het easy adjust system is het zo gepiept. Echt een heerlijk ding die Tissot.