Vandaag weer een Russisch horloge binnen een Generalskie overgenomen van @PetraO, en wat een schat is het toch he.
Zat er ook nog een Lorus horloge bij, die had je nog niet schreef ze.
Dus eigenlijk een dubbele NA .
Over Russische horloges weet ik nog geen bal, gezocht op google maar daar staan zoveel dezelfde op dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien. Maar goed, ik vond deze dus echt heel leuk. Vooral het model van de kast (Russen kenners zullen wel zeggen, ach gewoon een simpel Russisch horloge ). Heb aardig wat horloges maar niet 1 met zo’n kast.
Over de specs kan ik dus niet veel zeggen, behalve dat deze 39mm is een draaibare bezel heeft en dat de kroon veel minder wiebelt dan die andere Russen (maar 4 hoor) een Amphibia, submariner, Raketa van Bill en nu dus ook deze Generalskie. Op google zag ik ze met een nummer en zonder een nummer staan. Deze heeft dus geen nummer. Ben ik er blij mee, ja dus en ook met de onverwachte Lorus. Leuk topic CCCP, aardige leden en behulpzaam naar elkaar toe.
Kortom, kan over dit horloge niet veel meer zeggen maar hou mij aanbevolen als men er meer over weet. Is het een automaat of handopwinder, als ik hem schud loopt de sec.eventjes. Verder nog niets uitgeprobeerd met dit horloge.
Weet wel dat dit niet het laatste Russische horloge is, er zullen in de toekomst nog wel meer volgen
Petra nog hartelijk dank voor zowel deze als die extra Lorus, je bent een topper
Gefeliciteerd met je dubbele NA, kan je ook niet heel veel zeggen over de Vostok. Maar denk dat de mannen/vrouwen/en alles ertussen uit het CCCP topic je wel verder opweg kunnen helpen met de info.
Haha, nee joh dan moet ik 150 jaar worden O ja Folkert als je nog een verschrikkelijk horloge zoekt, even een pb naar Bill hij heeft er nog eentje liggen die hij iemand gunt. Kijk maar in het topic wrak van de pols
Top Bill , altijd handig om te hebben/lenen moeten nog wel een keertje afspreken natuurlijk. Mijn printer is alleen zwart/wit dus zal ik er foto’s van maken. Zijn echt wel leuk die Russen, maar echt he zat te zoeken op die Generalskie zoveel verschillen zitten er in en ze lijken heel erg op elkaar. Dan zijn die boeken wel handig, weet ook niet of er zelfs verschillen in de uurwerken zitten in die Generalskies.
Hebben ze ook geen digitale versie van die boeken, zou best wel handig zijn
Haha, ja ik soms ook . Tel nu maar gewoon de boxen , einde van het jaar komen er weer 2 leuke aparte horloges binnen.
Maar 1 voordeel, ega pikt regelmatig ook een horloge om te dragen