NA Vostok sub

Gisteren binnen gekregen een Vostok Automatic Submarine 200meter overgenomen van @Petteflet. Gewoon een nieuwe dus moest er nog de sticker van het glas halen daar Patrick hem voor mij op maat heeft gemaakt dus hij heeft de andere stickers eraf gehaald. Nogmaals waarvoor dank Patrick.
Met Vostok had ik dus nog geen enkele ervaring, toen hij binnenkwam dacht ik “even de kroon losdraaien en even opwinden zoals bij mijn andere automaten”. Oeps dat ging dus even anders dan ik dacht, kroon los geschroefd, leek wel of hij er zo vanaf kon vallen en opwinden ging dus niet (dacht ik). Gelukkig die dag 2 HF leden op visite, o.a @Sisinnio en @Lexaf en dat vertelde ik hem dus. Hij had er een paar en legde mij uit hoe een Vostok werkte. Niets aan de hand, je kan hem gewoon opwinden als je maar weet hoe :smiley:. Leuk zo’n Rus tussen de Zwitsers en de Jappen, was een beetje aangestoken door @BroederBill die een vitrine vol heeft met Russische horloges :wink:.

Oke nu nog even wat extra info over de Vostok en daarna wat foto’s (gepikt van Patrick, mag wel toch Patrick?):

Merk en model: Vostok Automatic Submarine 200meter
Uitvoering: 2301CB
Diameter: 40mm diameter.
Leeftijd: 09-04-2022.
Soort uurwerk en kaliber: Vostok automatic Caliber 241

Speciaal voor PetraO, even geduld er komen nog 3 NA’s aan :grin:

31 likes

Oh, gelukkig, ik zocht al steeds tevergeefs :grin:
Leuke Vostok. Ik heb lang getwijfeld tussen deze endie ik uiteindelijk heb overgenomen. Maar nu heeft hij dus een nieuw onderkomen gevonden.

1 like

Gefeliciteerd met je NA

1 like

Gefeliciteerd met deze Vostok!
De kroon is inderdaad even wennen maar dat hebben ze allemaal :grinning:

2 likes

Mooi horloge Ferry.
Als je je wat in de Vostoks verdiept zul je tot de conclusie komen dat je niet meer nodig hebt.
OEIIIII. pijnlijk

3 likes

Gelukkig nog geen embargo op horloges :slightly_smiling_face: Gefeliciteerd met de aanwinst

1 like

Veel plezier van deze leuke Vostok Amhibia, Ferry! En als je 'm dagelijks draagt hoef je hem ook niet meer op te winden met die voor deze Vostok karakteristieke wiebelkroon… :stuck_out_tongue_winking_eye: Het is tenslotte een automaat. :penguin:

Lol, gewoon mijn Rolexen verkopen en dan een paar honderd Russen. Kan ik een wedstrijdje doen met Bill :rofl: :rofl:. Pijnlijk is het natuurlijk niet voor mij, zoals je wel weet betaal je voor sommige merken een heleboel voor de naam en status. Ik ben met elk horloge blij en geniet ervan dat ik iedere dag kan wisselen. Moet wel zeggen dat ik er nu 1 al 7 dagen om heb waar ik nog een NA voor moet aanmaken en die loopt na 7 dagen maar 2 sec. voor. Hoe netjes is dat wel niet, daar kunnen sommige hele dure merken een puntje aan zuigen. O ja, het is gewoon een automaat :wink:

1 like

Leuk dat je er zo blij mee bent @fredpanarai1. Ik vind het ook een heel tof horloge met dat plexiglas. Zo’n Vostok is een mooie toevoeging aan je diverse en indrukwekkende collectie. :ok_hand:

1 like

Met wat wodka erbij en je merkt er niets van dat de kroon wiebelt.

2 likes

Tja, en massa is niet altijd kassa…

1 like

Ja Bill, was wel even schrikken wist ik veel dat dit heel gewoon is bij een Vostok. Gelukkig was er hulp op visite die mij uitlegde hoe een Vostok werkt en vertelde ook dat deze echt goed waterdicht is, dus lekker zwemmen en douchen met een Vostok :smiley:

Leuke NA Fred! @fredpanarai1

Wist je dat ze ook een soort hacking hebben? Als je de kroon uittrekt in de gelijkzet stand en net doet alsof je terug wilt gaan draaien dan blijft de seconde wijzer stil staan.
Verder nog de datum “quickset”, na verspringen terug draaien tot 20:30 en dan weer vooruit.

Heel veel plezier ermee!

2 likes

Het waterdicht maken van een Vostok werkt op een geniale manier. Er staan clips op YouTube met uitleg. De enige duiker die je makkelijk kunt openen en sluiten zonder dat je de pakking sloopt…

1 like

Wel om 'm gelijk te zetten hoor, af fabriek liepen mij Vostoks ruim +20s per dag voor. Maar je kunt ze zelf afregelen, dat is weer het grote voordeel.

Ik blijf ze geweldig vinden.

Je gaat een wedstrijd doen tegen @BroederBill met Vostoks? :joy::joy: Sterkte! :grin::grin:

1 like

Weer wat geleerd, tja die Russen he toch nog net even anders. Maar de horloges zijn i.i.g redelijk betrouwbaar :wink:.

Nee joh, ben niet zo van wie de grootste heeft gewoon genieten van alle horloges en tegen Bill kan niemand op :grin:

Je moet niet te nauwkeurig kijken naar uitlijning van streepjes, bezel enz. Maar ze zijn betrouwbaar, service interval 10 jaar en waterdicht. Zijn clips op YouTube waar ze in een druktank makkelijk 600 meter diep overleven.
Wel oppassen met krasjes op het plexiglas maar met Polywatch kun je ze er weer uit polijsten.
Ik vind Vostok veel waar voor je geld…

2 likes

Toffe aanwinst :+1:

2 likes

Gefeliciteerd met de NA!

Gewoon uit nieuwsgierigheid - hoe groot is je collectie nu?? :sweat_smile:

2 likes