NA Vostok.

Mooi ding man.
Heel veel plezier ervan.

Bijzondere vraag, voor iemand die al 7 jaar lid is hier.
Heb je misschien niet in de gaten dat er een schroefkroon op zit.?
Kroon losschroeven, kroon uittrekken, achteruit op tijd draaien en kroon weer vastschroeven,
Moeilijker kunnen we het niet maken.

3 likes

Gefeliciteerd met je NA

1 like

Thanks, het losschroeven had ik wel gedaan maar het werd zo wiebelig dat ik bang was de boel kapot te trekken. Achteruit op tijd draaien wist ik niet.

En ja, 7 jaar lid en daarvan slechts een paar weken in het bezit geweest van 2 horloges.

4 likes

De wiebelkroon is het meest onderscheidende kenmerk van de Vostok. Onlangs heeft iemand er een mooi verklarend plaatje van op het forum gezet, maar ik kan het helaas niet terugvinden, anders had ik het hier geplaatst.

4 likes

Uitstekende keuze. Mijn eerste automaat ook een Vostok (blauwe scuba dude). Nog steeds een van mijn favoriete horloges.

Wiebelkroon even wennen maar gewoon uittrekken, draaien en tijd instellen.

2 likes

Leuke daily!

2 likes

Haha ja, een schroefkroon zelfs. Zeer Russisch!
Leuke NA overigens, vostokjes zijn altijd leuk

3 likes

In elke verzameling hoort wel een Vostok.
Amphibia altijd goed dus!

Geniet ervan!

3 likes

U vraagt wij draaien. Dat was @LVA . :grin:

Leuke Amphibia Stefan!

6 likes

Die snap ik niet zo, doe ik alvast niet. Is daar een reden voor of voordeel aan?

3 likes

:astonished: nondeju Jelle!
Dus met een schroevendraaier ?

1 like

Ik doe zelf altijd het glaasje breken en dan met de vingertjes de wijzers verzetten. Scheelt een hoop gepriegel met die rare Russische kroon

5 likes

Gefeliciteerd!
Super degelijke Rus. Geweldig ontwerp uit 1967 alweer.
Still going strong! :100:
Heb deze ook, op leer.

1 like

Leuke Vostok. Je moet blijkbaar nog even wennen aan de kroon… wees maar blij dat je geen datum hebt :sweat_smile:
Ik vind de NATO op zich wel goed staan. Misschien even een frisse zwarte NATO halen. Of anders op zwart rubber.

Veel draagplezier.

1 like

Ja, de NATO staat op zich wel alleen vind ik het bandje te smal voor het horloge. Misschien is het wennen. Rubber lijkt me niks, misschien wel op staal. Sowieso een ander bandje binnenkort.

1 like

Wat een práchtige NA Vostok 200M, @None, Stefan! :smiley:
Ik neem aan met het 2416-b kaliber erin verwerkt, :cool:

Mag ik jou een suggestie aan de hand doen? Probeer eens een stalen mesh band op je horloge, die staat je vast goed! :slight_smile:

Dié snap ik ook eventjes niet, @LVA. :smile:

:joy:

1 like

Ik ook niet maar keurig gedaan vanmorgen. Loopt nu wel 4 minuten achter. Even kijken hoe het de komende dagen gaat.

Ik begrijp wat je wil zeggen. En ik vind het zelf ook soms storend, maar langs de andere kant is dit ook wel charmant.