NA Vostok.

Probeer eens een stalen mesh band op je horloge, die staat je vast goed! :slight_smile:

Hmm, zal deze onthouden. Mocht het geen NATO worden is het zeker een optie. :smile:

1 like

@None, Stefan, heb je de mesh band (stalen) suggestie gelezen zojuist? :stuck_out_tongue::+1::sunglasses:

1 like

Ja, is zeker een optie. Maar eerst kijken of het horloge op tijd gaat lopen. In een ochtend 4 minuten afwijking vind ik iets teveel hahaha

2 likes

Een handigheidje: wind je Vostok met 50 omwentelingen op.
Je leest het goed: 50 omwentelingen: door de slipveer in de veerton kun je jouw uurwerk nooit stuk maken, is onmogelijk.

Daarna zal je zien, dat jouw Vostok beter de tijd kan houden. Na de eerste keer kun je nog zo’n 2 dagen ‘afbouwen’ naar 35 omwentelingen. Die heb je dagelijks wel nodig, indien je het horloge niet elke dag draagt.

Bij dagelijks dragen volstaan 15 omwentelingen (als ondersteuning voor een precieze gang)

1 like

@None aka Stefan, veel draagplezier van je prachtige Vostok horloge. :+1::sunglasses:

@Watchbezel als ik de omwentelingen wil doen, dan verzet ik de tijd. Als ik de kroon iets induw, sluit ik de kroon. Hoe kan ik dit horloge opwinden?

1 like

@None, Stefan: wanneer je de kroon hebt ‘losgeschroefd’, hoef je maar ‘een heel klein pietsie’ de kroon naar rechts te bewegen en daar te hóuden bij het opwinden.

Zo voorkom je, dat de kroon zich weer op de schroefdraad zal vastdraaien. Dát hoeft immers pas nádat het horloge volledig is opgewonden. :+1::sunglasses:

1 like

N.B. : wel allereerst de schroefkroon vastdraaien. Daarna bovenstaande uitvoeren, zoals beschreven. :smiley:

@Nonehttps://m.youtube.com/watch?v=uFsjUAKch-Y

2 likes

Nu snap ik die 4 minuten achter wat beter. Je had hem nog niet opgewonden.
Wat @Watchbezel al zegt, losschroeven en niet aan (echt) trekken. Net een klein beetje zodat de kroon pakt. Dan kun je gewoon opwinden. 20 slagen helpt al behoorlijk.

Wanneer je hem aansluitend elke dag draagt moet de automaat het bijhouden. Je kunt inderdaad niet te strak winden door de slip.

Met iets verder trekken en na een klkje, kun je dus gelijk zetten.

Let op.
Om daarna eventueel weer naar opwinden te gaan, eerst helemaal dicht schroeven die kroon. En daarna weer los. Etc. Succes! :slightly_smiling_face:

2 likes

Helemaal top. Is gelukt en nu staat de tijd ook weer goed. Nu hopen dat het heeft geholpen. :smile:

1 like

Succes en vergeet niet te genieten van je NA Vostok 200M, @None, Stefan. :smiley::sunglasses::wink:

De jouwe herft toch ook het kaliber 2416-b, Stefan ? :-d

Vraag je nou aan mij welk kaliber? Ik wist niet eens hoe je een horloge op tijd moest zetten of op moest winden. :see_no_evil:
Hoe kan ik het zien?

2 likes

Soort uurwerk en kaliber: automatic movement Vostok 2415.01, 31 jewels, shockproof, power reserve 31 hours

Dit stond in de advertentie. Ik heb alleen nog geen juwelen gezien.

1 like

Bij je pakbon, die in je pakketje van Vostok hebt zitten, bij levering van je Vostok horloge. :wink::sunglasses:

1 like

Deze komt uit het blauwe gedeelte. Op het garantiecertificaat staat 2415/120512 S4

Veel plezier ermee. Ik heb hem altijd graag gedragen.

2 likes

KAJ

4 m

Veel plezier ermee. Ik heb hem altijd graag gedragen.

Gaat Lukken, ben er blij mee. Thanks

1 like

Gefeliciteerd met je Vostok, wens je veel draagplezier :+1: :ok_hand:
Om hem gelijk te zetten moet je eerst even naar Rusland bellen, tel.nr. 7911 123456 en dan de code achterop je Vostok doorgeven, dan vertellen ze je het geheim hoe te doen :wink:

5 likes

Je hebt 't klassieke Vostok 2415 kaliber, een degelijk uurwerk. :+1::sunglasses:

Hahhaha, 31 jewels inside and throughout the whole calibre. :+1::wink: