NA - Waar kan ik uitschrijven/toegang tot dit forum blokkeren?

6 juni jl ben ik toegelaten tot dit forum.

Sindsdien al twee horloges aangeschaft :thinking:

Gaat lekker dus…

Afgelopen week zag ik dit

voorbij komen, en na het bekijken van dit filmpje

was ik om.

Ik wilde de “Blancpain x Swatch Scuba Fifty Fathoms” hebben, in de uitvoering Green Abyss. En dan wil ik het ook NU🤣

Vandaag “even” naar Düsseldorf gereden, want dat is veruit het dichtstbijzijnde vanaf hier.
(meteen even een van de andere hobbies kunnen uitoefenen, namelijk de Duitse Autobahn :heart_eyes:)

Van tevoren gebeld, er was er nog ééntje en die mochten ze is iet reserveren. Op goed geluk dus, want ja ik wil hem écht Nu.
Eenmaal bij de Swatch winkel was er nog even twijfel, want de collega dacht namelijk dat die laatste niet verkocht mocht worden. Na overleg en bevestiging of ik “die uit Nederland was” mocht ik hem hebben. Zelf ook nog even gekeken naar de Ocean of Storms" die ook erg tof uitziet.

Enfin, de groene gekocht en na een rondje winkelstraat en een Duits broodje van de bakker, weer terug naar huis.

Beelden:

Eerste bevindingen:

Ik vind de kleuren combinatie echt heel tof, zeker ook buiten in de zon.

Het bandje ben ik geen fan van, maar dat had ik al verwacht. Heb reeds rubber versie in zwart besteld.

Wat me heel erg opvalt is dat ik de rotor (correct me if I’m wrong) voel draaien aan de achterkant. Het excentrische gewicht hiervan voel en hoor je af en toe spinnen🤨

Gevoel van kwaliteit van de kroon is ook redelijk ruk. Ook verspringt de secondewijzer een seconde of 5/6 als je hem terug indrukt.

Kijk, ik verwacht absoluut geen horloge kwaliteit van duizenden euro’s, maar de eerste indruk van deze is toch enigszins teleurstellend.
Als ik hem vergelijk met mijn Tsuyosa, die ook nog eens € 129. - is goedkoper! was, dan is de
B x S beduidend minder.

90 likes

Hij was alweer per abuis verzonden😕

In ieder geval, mochten er hier mensen zijn met een Scuba Fifty Fathoms, dan hoor ik graag jullie ervaringen.

En ja, dat uitschrijven is zelfbehoud met een :wink:

10 likes

Ha lekker…congrats. En welkom! :+1::+1::+1:

Grtz van de mijne (vandaag opgehaald. :sunglasses:)

23 likes

Gefeliciteerd met je NA! Heerlijke nuchtere review die vol enthousiasme begon en in complete deceptie eindigde. :laughing: Dat klinkt als een geslaagde horloge “journey”. :raised_hands:

Gewoon lekker veel blijven kopen, af en toe wat verkopen en erachter komen waar je blij van wordt. :smile:

11 likes

Mooie twist inderdaad :grinning:

3 likes

Erg benieuwd naar jouw ervaringen @daffie

Of jij mijn bevindingen kunt bevestigen of juist niet. In dat geval heb ik wellicht een maandag morgen gevalletje :eyes:

1 like

Robots kennen geen emotie, al hadden ChatGPT en ik vandaag een gezellig onderonsje.

Gefeliciteerd. Wat was de V-Max? :sunglasses:

1 like

:rofl::rofl::rofl: True…

Helaas begrensd op 225 km/h = 229 op de teller, en aangezien de elektromotor in de bak (hybride) geen fan is van hogere snelheden, is me geadviseerd om dat ook zo te laten. Best jammer🤣

2 likes

Ik kan mij eigenlijk wel vinden in jouw bevindingen. :grinning:

En het is idd eigenlijk gewoon teveel geld. De Moonswatch zit wat dat betreft beter op 275. De BxS heeft dan weer wel een automatisch uurwerk…maar of dat de meerprijs waard is…nee eigenlijk ook niet. :blush:

Maar…deze kleurstelling vind ik net zoals jij erg geslaagd. Het geheel is erg fraai. Ook is deze uitvoering zonder cijfers…slechts indices. Die ook nog eens dik op de plaat liggen. Rustige wijzerplaat ook. :ok_hand:

Bandje staat 'm goed…leuke combi. Goedkoop dat zeker…maar draagt veel fijner dan het stuk karton op de Moonswatch. :grin:

En ja…de rotor kan ik ook horen als ik het horloge een fikse zwengel geef. Op de pols geen last van overigens.

Al met al een erg leuk fris zomers horloge. Ik ben tevreden. :sunny:

Ben benieuwd hoe jij er over een paar dagen tegenaan kijkt…:+1:

6 likes

Ik ook🤣

2 likes

Ik word op beeld in ieder geval heel erg blij van de AP van @SAT die hier te koop staat in het blauwe gedeelte.
Maar iets met budget enzo… :wink:

En ja, deze is ook groen, dus dacht zal vast bijna hetzelfde zijn :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Die ziet er al beduidend beter uit. Te veel licht is niet goed voor deze horloges, maar het is vast leuk speelgoed!

Veel plezier met jullie aanwinsten.

2 likes

Mooie aanwinst :+1:t2:

1 like

Dank je Onno :+1:

1 like

Eens, leuk model ook…

Goedkope Miyota automaten doen dit ook. Maar dat was in mijn AliExpress flieger.

Lijkt me toch een productie fout…

Wat de gek ervoor geeft… geldt voor meer merken.

Niet mee eens, nog geen €100 waard naar mijn mening. De mijne had ook nog eens het slechts afgeregelde kwarts uurwerk van al mijn horloges. Zelfs een Elektronika uit Wit Rusland liep naukeuriger.
Maar meegezogen in de hype heb ik er €250 voor betaald… en er later een HF lid blij mee gemaakt.

2 likes

Iedereen betaalt leergeld in deze hobby, gewoon belangrijk dat je er van leert, anders wordt het een dure hobby.

Gewoon een passessie was genoeg geweest om het verschil met de Citizen te ervaren. Qua value for money is dat natuurlijk een knaller.

2 likes

Van de 6 Moonswatches die ik heb gehad liepen de uurwerken allemaal snaarstrak. :man_shrugging::sunglasses:

2 likes

Dan toch maar gefeliciteerd met die aankoop….Tegenover de Swatch Store ligt de Patek Philippe Boutique. Ben je daar niet even binnen gelopen? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Van harte gefeliciteerd met de NA!

Sterkte met het lidmaatschap :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Je lijkt mee te kunnen met de kopgroep van de sprinters…

De vraag is of je het kunt blijven volhouden.

2 likes