6 juni jl ben ik toegelaten tot dit forum.
Sindsdien al twee horloges aangeschaft
Gaat lekker dus…
Afgelopen week zag ik dit
voorbij komen, en na het bekijken van dit filmpje
was ik om.
Ik wilde de “Blancpain x Swatch Scuba Fifty Fathoms” hebben, in de uitvoering Green Abyss. En dan wil ik het ook NU🤣
Vandaag “even” naar Düsseldorf gereden, want dat is veruit het dichtstbijzijnde vanaf hier.
(meteen even een van de andere hobbies kunnen uitoefenen, namelijk de Duitse Autobahn )
Van tevoren gebeld, er was er nog ééntje en die mochten ze is iet reserveren. Op goed geluk dus, want ja ik wil hem écht Nu.
Eenmaal bij de Swatch winkel was er nog even twijfel, want de collega dacht namelijk dat die laatste niet verkocht mocht worden. Na overleg en bevestiging of ik “die uit Nederland was” mocht ik hem hebben. Zelf ook nog even gekeken naar de Ocean of Storms" die ook erg tof uitziet.
Enfin, de groene gekocht en na een rondje winkelstraat en een Duits broodje van de bakker, weer terug naar huis.
Beelden:
Eerste bevindingen:
Ik vind de kleuren combinatie echt heel tof, zeker ook buiten in de zon.
Het bandje ben ik geen fan van, maar dat had ik al verwacht. Heb reeds rubber versie in zwart besteld.
Wat me heel erg opvalt is dat ik de rotor (correct me if I’m wrong) voel draaien aan de achterkant. Het excentrische gewicht hiervan voel en hoor je af en toe spinnen🤨
Gevoel van kwaliteit van de kroon is ook redelijk ruk. Ook verspringt de secondewijzer een seconde of 5/6 als je hem terug indrukt.
Kijk, ik verwacht absoluut geen horloge kwaliteit van duizenden euro’s, maar de eerste indruk van deze is toch enigszins teleurstellend.
Als ik hem vergelijk met mijn Tsuyosa, die ook nog eens € 129. - is goedkoper! was, dan is de
B x S beduidend minder.