NA-waardig? Jawel.

Een paar maanden geleden is mijn vader(94) verhuisd naar Bronbeek(tehuis voor oud-militairen). Tijdens dit proces kwamen wat horloges boven water, waaronder een Pontiac Simpatico. Mijn vader zweert tegenwoordig bij de Luminox’en die hij de afgelopen decennia kreeg van mij, vanwege de afleesbaarheid ‘s-nachts en de grootte. Dus de Pontiac mocht ik houden :+1:.
Volgens mijn vader is de Simpatico aangeschaft toen hij in 1951 uit Indië kwam.
Dat dit niet kan kloppen en zijn herinnering iets anders moet zijn, bleek uit info van @Maurits, @PeterLC en @lassale.
Het meest waarschijnlijk is dat de Pontiac van 1969 is.

Deze dus:

Ik heb niets met vintage, maar deze vind ik heel leuk, aangezien hij door mijn vader is gedragen. Niet lang echter, want heeft kennelijk decennia lang liggen verstoffen.
Dus onderhoud nodig. Uitgevoerd door ons gewaardeerde HF-lid @Tokes.
Stalen band opgeknapt, maar wel eraf. Kast opgeknapt. Uurwerkservice. Nieuw glaasje.
De dial was lastig, maar @lassale(Harry) had nog een donorhorloge liggen waar e.e.a. aan mankeerde, maar wel met een prima dial, met datumvenster. Harry was zo aardig om hem af te staan. Top hoor, de liefhebbers op dit forum die elkaar wat gunnen, dank je Harry :+1:.
Toke heeft er iets moois en draagbaars van gemaakt.
Vandaag krijgt mijn pa hem ook te zien, misschien wil hij hem weer terug, maar hij zweert, zoals gezegd, bij Luminox .
Dit is hem geworden, een leuke handopwinder met geschiedenis en emotionele waarde:

97 likes

zo, wat een verschil!

1 like

De Pontiac is wel heel erg mooi geworden. Dat heeft @Tokes keurig gedaan. Ik ben blij dat ik je hebt kunnen helpen, een horloge met emotionele waarde is een mooi bezit. Geniet ervan.

5 likes

Mooi verhaal. Een horloge met geschiedenis. En hij ziet er goed uit nu.

1 like

Gaaf!! Die is mooi opgeknapt zeg! Mooi moment om hem aan je vader te laten zien, geniet ervan :+1:

2 likes

Mijn beste,

Goed gedaan!!
Draag hem met fierheid!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi dat er binnen het forum zoiets gebeurd.
Mijn complimenten.

1 like

Mooie NA in eendrachtige samenwerking met HF’ers. Zo zie je maar weer waar een verhuizing goed voor kan zijn… Koester dit kleinood!

1 like

Is mooi geworden Paul, ook al is vintage niks het blijft een herinnering.

Ook leuk dat er door meerdere HF leden meegedacht/ meegewerkt is.

1 like

Super mooie pontiac geworden, ik heb er ook nog van mijn vader, onbetaalbaar.
Veel plezier ermee!!:watch:

1 like

Heel mooi geworden!

1 like

Mooi verhaal van een mooie vintage. Draag het horloge van je vader met eerbied Paul

1 like

Gaaf en onbetaalbaar :star_struck:

1 like

Mooi horloge en een nog mooier verhaal er achter. Congrats met deze NA :ok_hand:t3:

(P.S. je profielplaatje blijft mij triggeren😅. Mooie tijd gehad)

1 like

Zeker, periode 1996-2018 :+1:.

1 like

‘99 tot ‘04 en uiteindelijk 2013 de dienst verlaten.

1 like

Die is mooi geworden! :ok_hand:

1 like

Wat is ie mooi geworden! Echt een heel leuk vintage horloge :slightly_smiling_face:

1 like

zeer mooie Pontiac,
en dat hij een emotionele waarde heeft kan ik ook beamen,
ook ik heb toen ik vrij jong was mijn vader zijn Pontiac mogen hebben (lang verhaal) maar is me altijd bij gebleven.
en door die herinnering heb ik hem hetzelfde cadeau op latere leeftijd kunnen geven, weliswaar een recenter model maar ook een Pontiac (inmiddels terug in mijn bezit)
dus leuk zo terug een soortgelijk verhaal te lezen, doet me terug denken aan de goede tijd :ok_hand:

hoop dat jullie beide nog lang mogen genieten van elkaar en de horloges,
draag ze met plezier

1 like

Dank je, hij heeft het enorm naar zijn zin in Bronbeek, hernieuwde levensvreugde.
En voor ons 5 minuten op de fiets om hem te bezoeken, heel fijn. Voor hem 8 minuten met de scootmobiel, top.

6 likes